corporatieve design. Bedrijfsidentiteit

Als je een nieuw bedrijf begint is het essentieel om een bedrijfsidentiteit uit te kiezen die opvalt. Hierbij is het belangrijk dat jouw unieke merkidentiteit de aandacht van jouw doelgroep trekt.

In de huidige bedrijfscultuur is het bijna even belangrijk om jouw producten en diensten gedenkwaardig te maken als de daadwerkelijke kwaliteit van jouw producten en/of diensten. Marketing is dus cruciaal voor het bestaan van elk bedrijf en een goed uitgedachte marketingstrategie bevat dan ook altijd een effectieve merkstrategie.

Dit is de reden dat het ontwikkelen van een goede merkstrategie één van de belangrijkste eerste stappen is. Veel startup bedrijven negeren dit advies omdat ze een logo en andere merkstrategieën beschouwen als iets dat later wel aan bod komt. Dit is een gevaarlijke aanpak en kan op zichzelf de startup compleet onderuit halen. Weigeren om genoeg aandacht aan het productdesign en de merkstrategie te besteden kan ervoor zorgen ervoor dat de producten simpelweg onzichtbaar blijven op een markt waar de concurrentie al een naam voor zichzelf heeft gemaakt.

Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen

Hieronder zie je een paar voorbeelden van sterke bedrijfsidentiteit concepten:

Bedrijfsidentiteit en Merkstrategie | Rocket Minds

The Hungry Mishka

Een welbekend restaurant in de stad Groningen, welke gewaardeerd is al de beste burgerplek in de Groningen.

ga naar project
Bedrijfsidentiteit en Merkstrategie | Rocket Minds

Eetcafe de Padang

Naast een restaurant, is Eetcafé de Padang ook een pub waar je heen kunt gaan voor een drankje, om gezellig te kletsen, of om gewoon de krant te lezen.

ga naar project
Bedrijfsidentiteit en Merkstrategie | Rocket Minds

Agrovilla

Agrovilla is een agrarisch centrum dat zich specialiseert in het verkopen van tuinierproducten.

ga naar project

De bedrijfsidentiteit vertegenwoordigd de strategie, structuur en de visie van een bedrijf. Een bedrijfsidentiteit wordt voornamelijk gedefinieerd door een eigen logo, maar er zijn ook andere identiteitselementen die de stijl van jouw bedrijf gedenkwaardig kunnen maken. Bijvoorbeeld:

  • Symbolen
  • Patronen
  • Kleuren
  • Vormen

Dit zijn allemaal grafische elementen die ingezet kunnen worden om een complete huisstijl van jouw bedrijf te creëren. Ook kunnen deze gebruikt worden als design voor gepersonaliseerde artikelen waar jouw bedrijf gebruik van maakt zodat alles in jouw bedrijf dezelfde huisstijl uitstraalt. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Bedrijfskaartjes
  • Headers
  • Brieven en enveloppen
  • Bedrijfshandleidingen
  • Catalogussen
  • Flyers
  • Presentatiemappen
  • Agenda's
  • Kalenders
  • Gepersonaliseerde decoratie
  • Pennen en potloden
  • Uniforms en kleding

Heb je vragen of wil je een offerte aanvragen voor het designen of herontwerpen van je eigen bedrijfsidentiteit? Neem contact op

Bedrijfsidentiteit en Merkstrategie | Rocket Minds

Rotterdamsedijk 417A, 3112AP, Schiedam

Bedrijfsidentiteit en Merkstrategie | Rocket Minds

+31 (0)6 156 447 86

Bedrijfsidentiteit en Merkstrategie | Rocket Minds

info@rminds.nl

Bedrijfsidentiteit en Merkstrategie | Rocket Minds

ma-vr: 09:00 uur tot 17:00 uur

Onze projecten

Rocket Minds IT implementaties: Websites, (mobiele) applicaties, webshops, prijswinnende designs en digitale marketing.