Zorg ervoor dat u de wetten omtrent handel op afstand kent voordat u begint aan een webshop. Daarnaast moet u het marktsegment van uw producten grondig onderzoeken.

Niet naar elk product is vraag en de populaire marktsegmenten zijn in uw regio misschien al bezet door andere webshops. Verder is het belangrijk om verschillende betaalopties te faciliteren, het bezorgen van uw producten te structureren en behaal – indien nodig– de juiste certificaten. De meeste bezorg- en betaalplatforms bestaan gelukkig uit API’s die gemakkelijk geïmplementeerd kunnen worden. Also, never forget to ask for a warranty service from the suppliers whose products you want to sell. Tot slot, vergeet nooit om een garantieservice aan uw leveranciers te vragen

Klantperspectief

In onze moderne wereld zijn mensen erg gehecht aan hun vrije tijd. Ook al helpt het lopen van winkel naar winkel en het zien en voelen van tastbare producten om de klant te overtuigen, steeds meer mensen geven de voorkeur aan internetshoppen. De webshop is namelijk simpel, snel en gemakkelijk. Een online winkel is dus de perfecte formule met een aantal specifieke voordelen:

  • Groot assortiment

    De verscheidenheid aan producten in een reguliere winkel is altijd gelimiteerd; simpelweg door de fysieke ruimte waar de winkel is gebouwd of door de focus op een specifieke commerciële branche. Daar komt bij dat verschillende producten bij verschillende winkels van hetzelfde bedrijf beschikbaar zijn. In dit geval is de keuze gelimiteerd tot de fysieke winkel waar je bent. In een online winkel zijn alle producten tegelijkertijd zichtbaar en kunnen ze meteen besteld worden.
  • Gemakkelijke keuze

    De complete hoeveelheid aan producten is verdeeld over verschillende categorieën en sub-categoriën. Zo’n structuur maakt een overzichtelijk geheel en maakt het navigeren door de verschillende producten gemakkelijk en snel. In een webshop kun je zoeken op het gewenste soort product en vervolgens een keuze maken gebaseerd op de prijs en functionaliteit. Met een zoek- en selectiesysteem dat alle belangrijke producteigenschappen herkent is het makkelijker om te oordelen welk product het beste bij de klantwens past.
  • Tijdeconomie

    Een product kopen in een online winkel kost gemiddeld maar 15 minuten. Om hetzelfde product in een reguliere winkel te kopen is de klant al gauw veel meer tijd kwijt, vooral als de reis naar en van de winkel wordt meegerekend. Het is dus niet meer nodig om naar de winkel toe te gaan en tijd te spenderen aan het bekijken van alle producten; online kan dit allemaal vanuit het comfort van je eigen huis gedaan worden. Daarnaast kan een online koper op elk moment het “shoppen” stoppen of pauzeren en verder gaan met zijn keuze wanneer het beter uitkomt. Daar komt nog bij da teen online winkel 24/7 toegankelijk is en niet dicht gaat tijdens weekenden of vakanties.

Uiteraard blijven er altijd vragen over, maar met een vakkundige en doordachte aanpak is uw succesvolle webshop met tevreden klanten slechts een kwestie van tijd.
Kom in contact met onsom de mogelijkheid van uw eigen webshop te bespreken.

Onze projecten

Onze projecten zijn representatief voor onze kerncapaciteiten en hier ziet u enkele succesverhalen waarin ze toegepast zijn in klantscenarios.