Merk branding

Een merk is zeker geen zorgeloos onderwerp. Het is een cruciaal element voor elke organisatie. Maar al te vaak wordt het logo design behandeld als zijnde verwisselbaar met een merk. Ook al gaan deze concepten hand in hand, ze zijn niet hetzelfde. Veel bedrijven onderschatten de echte waarde van een merk en wat je ermee kunt bereiken, en kiezen alleen voor een logo. Dus, wat is het verschil tussen een merk en een logo, en waarom is het overstappen van een logo naar een merk zo moeilijk? Waarom heb je een merk nodig, en niet gewoon alleen een logo? Laten we dit uiteenrafelen.

Huisstijl

Ik heb een klein bedrijf, heb ik echt een merk nodig?

Een effectief merk kan jouw product of organisatie uniek maken. Door een merk op te bouwen wordt jouw product of organisatie niet slechts één van de vele vergelijkbare alternatieven meer, maar juist iets wat garant staat voor alles dat jouw merk vertegenwoordigt. Een merk, waarmee je opvalt ten opzichte van de competitie is vooral belangrijk in een concurerende markt.

Bekijk hier een merk voorbeeld18.3 MB

Een aantal redenen waarom je een merk nodig hebt (een aantal redenen waarom een merk zeker de moeite waard is om te overwegen):

  • Om aan te geven dat je gevestigd bent-
  • Om meer clienten aan te trekken
  • Om jouw geloofwaardigheid te vergroten
  • Om meer memorabel te zijn
  • Om op te vallen binnen jouw branche
  • Om er ‘‘groter’’ uit te zien
  • Om klanten een gevoel van stabiliteit te geven
  • Om jouw bedrijfsnaam uit te leggen

Onze projecten

Rocket Minds IT implementaties: Websites, (mobiele) applicaties, webshops, prijswinnende designs en digitale marketing.