business cards

Ook al lijken social media zoals LinkedIn visitekaartjes overbodig te maken, ze bieden nog steeds een goedkope en makkelijke manier om een geode indruk op potentiele cliënten of bedrijfspartners achter te laten. De eerste ontmoeting bepaald bijna altijd of er een volgende komt en door jouw visitekaartje te overhandigen kun je het moment overnemen en de ontvanger overtuigen met jouw bedrijfsethiek. Formeel, serieus en professioneel? Of juist informeel, speels en persoonlijk? Of misschien wel een combinatie van verschillende eigenschappen. Wat jouw kaartje ook uitstraalt, het biedt de mogelijkheid om het openings- of sluitingsmoment toe te eigenen door een reflectie van jou en jouw organisatie te overhandigen.

Design en huisstijl

Voordat je begint te denken aan het design van je eigen visitekaartje is het belangrijk om een eigen logo te hebben. Nog beter is wanneer het design van je visitekaartje past bij de huisstijl of het merkidentiteit van jouw organisatie. Deze elementen maken de ontvanger meteen bekend met jouw organisatie en zijn ook meteen de primaire elementen die jou en jouw organisatie herkenbaar maken.

Tastbare ervaring

Een ander element dat een belangrijke rol speelt in de ervaring van jouw visitekaartje is het type materiaal waarvan het gemaakt is. Dit bepaald namelijk het tastbare aspect van jouw visitekaartje – hoe het voelt wanneer mensen het aannemen en lezen. Plastic voelt meestal goedkoop, maar bepaalde papiertypes hebben zachte of juist ferme eigenschappen en door je kaartjes te “lamineren” kun je zelfs bepaalde structuren of coatings op je visitekaartje laten drukken. Door het lamineren zal je visitekaartje uit verschillende lagen gemaakt worden, waardoor het materiaal sterker wordt, mooier oogt en fijner aanvoelt. Tot slot, als je echt all-out wil gaan kun je zelfs je visitekaartjes van rubber, metaal, magneten of hout laten maken.

Informatie

Het laatste element waar je over na moet denken is de tekst en informatie op je visitekaartje. Het belangrijkste is natuurlijk je naam, maar ook je functie, e-mail adres, telefoonnummer en het adres van je organisatie worden meestal afgebeeld. Tegenwoordig is een link naar jouw social media ook gebruikelijk en je kunt zelfs een QR-code op de achterkant plaatsen om een element van jou of jouw organisatie extra te belichten. Als je veel internationaal werkt, houdt er dan rekening mee dat verschillende landen verschillende maatstandaarden hanteren. In dit geval kun je ook de achterkant van je kaartje gebruiken voor een vertaling van de tekst aan de voorkant.

Jouw eigen visitekaartje

Dus, heb je het gevoel dat het tijd is voor jouw eigen visitekaartje, maar zou je graag hulp bij het design en de lay-out hebben? Bij Rocket Minds bieden we het design van visitekaartjes als individuele service, of als deel van een compleet merkidentiteit. We kunnen ook jouw huidige visitekaartje herdesignen als je graag een frisse look wil of je adviseren hoe je dit het beste aan kunt pakken. Neem contact op voor een gratis introductiegesprek zodat we de manieren waarop jij jezelf kunt presenteren in detail kunnen bespreken.

Heb je vragen of wil je een offerte voor het ontwikkelen van jouw eigen visitekaartje of bedrijfsidenteit? Neem dan contact met ons op:

Rotterdamsedijk 417A, 3112AP, Schiedam

+31 (0)6 156 447 86

info@rminds.nl

ma-vr: 09:00 uur tot 17:00 uur

Onze projecten

Rocket Minds IT implementaties: Websites, (mobiele) applicaties, webshops, prijswinnende designs en digitale marketing.