CRM costumer relationship management

Een CRM (Customer Relations Management) systeem is een software programma dat alle data gerelateerd aan bedrijvenactiviteiten bijhoudt. Meer dan alleen een opslag van contactgegevens, een CRM kan zo’n beetje alles bijhouden wat van belang is voor de ondernemingen van een organisatie: interactie en activiteiten logboeken, de diensten die de organisatie heeft verricht, officiële documenten zoals offertes en contracten, herinneringen, import en export goederen, voorraadbeheer, leveranciers, marketing tools en het kan zelfs verbonden worden met de software waar een organisatie al gebruik van maakt.

Voordelen van een CRM

Aangezien een CRM alles bijhoudt wat er binnen een organisatie gebeurt, geeft het managers de perfecte tool om alle ondernemingen te overzien. Door het overzicht van de organisatieactiviteiten te automatiseren, hoeven managers slechts het dashboard van hun CRM te bestuderen om de koers voor de organisatie te bepalen.

Vervolgens, kunnen managers hun CRM gebruiken om de werknemers specifieke projecten toe te wijzen, wat niet alleen een hoop bureaucratisch (papier)werk bespaart, maar ook onwetend dubbel werk en miscommunicatie (zowel intern als extern) voorkomt.

Kortom, voor de managers van een organisatie is een CRM de perfecte tool om:

- De organisatieactiviteiten te overzien

- De (toekomstige) koers van de organisatie in te plannen

- De beste organisatiestrategie te bepalen

- De juiste werknemers aan de juiste projecten toewijzen

Werkstroom verbetering

Met een CRM kan een organisatie gemakkelijk leads bijhouden, follow-ups inplannen, en projecten die stil staan pauzeren. Daarbij kunnen import/export bedrijven een CRM gebruiken om hun voorraad te overzien en om ervoor te zorgen dat leveranciers op tijd gecontacteerd worden. Zo kunnen bedrijven een doorlopend gesprek aanhouden met hun relaties en voorkomen dat deze lastig gevallen worden met verschillende contactpersonen of overbodige informatie. Bovendien maakt een CRM het gemakkelijker voor werknemers om elkaars projecten over te nemen (tijdens een zwangerschap, vakantie, of ziekte bijvoorbeeld) en voor nieuwe werknemers om hun werk te beginnen.costumer relationship management tool

Dus met een CRM kan een organisatie:

- Leads generen, bijhouden en navolgen

- Voorraad overzien, goederen traceren en op tijd aanvullen

- Een doorlopend gesprek met cliënten of leveranciers aanhouden

- Gemakkelijk nieuwe werknemers introduceren of werknemers elkaars projecten over laten nemen

- Voorkomen dat werknemers per ongeluk dubbel werk verrichten

Voorgeprogrammeerde versus gepersonaliseerd CRM

Voorgeprogrammeerde CRMs, zoals TeamLeader, ZohoCRM en Monday.com hebben hoop basisintegraties die zullen werken in de meeste gevallen. Echter, deze CRMs kunnen niet geïntegreerd worden met interne software of software van derden die voor jouw organisatie gemaakt is. Ons eigen CRM van Rocket Minds, bijvoorbeeld, is geïntegreerd met de opslagsystemen waar alle bestanden per project staan, een programma dat de werknemersuren per project bijhoudt en de kalender, e-mail en financiën software die we gebruiken.

Natuurlijk kun je ook gewoon Microsoft Excel of een vergelijkbaar programma gebruiken om de informatiestromen van je organisatie bij te houden en te managen, maar hiermee kamp je altijd met veiligheidsrisico’s en problemen zoals het synchroniseren tussen werknemers en de afhankelijkheid van apparaten en updates. Dus, als je denkt dat jouw organisatie kan profiteren van een eigen CRM systeem, klik dan hier om een gratis introductiegesprek aan te vragen. Wij zullen de mogelijkheden voor jouw organisatie bestuderen en uitleggen welke software we kunnen integreren om een CRM systeem voor jouw organisatiebehoeften te ontwikkelen.

Onze projecten

Rocket Minds IT implementaties: Websites, (mobiele) applicaties, webshops, prijswinnende designs en digitale marketing.