Landingspagina

Een landingspagina is een webpagina op het internet die wordt gehost op je domein of sub-domein.

Hoe onderscheid je een landingspagina? De landingspagina bestaat meestal uit één webpagina en heeft geen gecompliceerde navigatie, geen grote tekst formats, geen flikkerende banners en geen extra menu’s.

Het kan zijn dat je op het internet verschillende namen voor de landingspagina bent tegengekomen, andere namen zijn bijvoorbeeld de “capture pagina” of de “single-site”. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die gebruik maken van de landingspagina gemiddeld 10-30% meer verkopen dan bedrijven met conventionele websites of online winkels.

De landingspagina is zo’n 10 jaar geleden uitgevonden door online marketers in de Verenigde Staten. De uitvinding werd gedreven door de groeiende competitie tussen online winkels en websites. Deze competitie maakte het voor klanten te ingewikkeld om een bedrijf goed te beoordelen. Deze constante competitie tussen de online marketers heeft uiteindelijk geleidt tot een nieuw format voor bedrijfswebsites: de landingspagina.

De landingspagina kan gebruikt worden voor 2 verschillende toepassingen. In beide gevallen gaat het om één webpagina, maar deze enkele pagina kan zowel fungeren als complete website voor een klein bedrijf, of als een online marketing campagne naast de gewone website van een bedrijf.

Dus, heb jij een klein tot middelgroot bedrijf en heb je geen baat bij een complexe website? Dan is de landinspagina de beste aanpak voor jou! Met een landinspagina kunnen potentiele klanten jouw bedrijf gemakkelijk online vinden zonder dat je veel geld hoeft te investeren in iets waarvan het winstoogmerk nog onbekend is. De landingspagina fungeert dan dus als een soort virtueel bedrijfskaartje die bijvoorbeeld jouw bedrijfsvisie, jouw aangeboden diensten of producten en jouw contactgegevens op een aantrekkelijke manier kan weergeven. Het hoofddoel van een landingspagina is de eerste kennismaking met jouw bedrijfsgoederen en diensten voor potentiële klanten.

De sleutel tot een goede landingspagina is dat hij simpel te navigeren is. Op deze manier zullen jouw klanten alle belangrijke gegevens zoals jouw contactinformatie in één oogopslag in zicht hebben. Aangezien de landingspagina alle informatie op een minimalistische manier weergeeft, moet de "call to action" meteen zichtbaar zijn zodat een geïnteresseerde klant zonder enige moeite of afleiding meteen contact kan maken.

Welke bedrijven kunnen profiteren van een landingspagina?

  • Bedrijven die diensten verkopen
  • Bedrijven die producten verkopen
  • Groothandel bedrijven
  • Informatieve bedrijven
  • Fabrikanten
  • Bedrijven die unieke of dure goederen promoten
  • Verkooptraining programma’s

Waarom een landingspagina en niet een conventionele website?

Het antwoord is heel simpel: Een landingspagina kan snel gemaakt worden en is gemakkelijk bij te houden.

De tweede toepassing van een landingspagina – als online marketing campagne – werkt goed voor middelgrote en grote bedrijven die al een corporate website hebben met alle benodigde bedrijfsinformatie. Zulke bedrijven zoeken soms een manier om een tijdelijke aanbieding te promoten of een marketing techniek die niet bij de stijl van de corporate website past te gebruiken. Het kan ook zijn dat zo'n bedrijf de aandacht van haar websitegebruikers wil focussen op een specifiek onderwerp zonder ze te overladen met algemene informatie. Het ontwikkelen van een landingspagina is voor deze doeleinden dus ook de perfecte tool. Aangezien potentiele klanten de landingspagina eerst zullen zien bij het klikken op een Google AdWords advertentie, zullen ze niet afgeleid worden door irrelevante informatie.

Het is tegenwoordig steeds moeilijker om potentiele klanten te verassen met aantrekkelijke advertenties. Aangezien mensen aangetrokken worden door mooie en gedenkwaardige advertenties, adviseren we onze cliënten om altijd een gepersonaliseerd design voor hun landingspagina te kiezen. Op deze manier kunnen we er altijd voor zorgen dat de landingspagina aansluit bij de rest van de marketingcampagne. Uiteraard helpen we altijd met het ontwerpen van een gepersonaliseerde landingspagina om te zorgen dat die gedenkwaardig is voor jouw klanten.

Een effectieve landingspagina is tegelijkertijd informatief, begrijpelijk én aantrekkelijk. Als jouw landingspagina aan deze voorwaarden voldoen, dan zal jouw landingspagina voor extra klantherkenning zorgen, wat je uiteindelijk terug zult zien in jouw bedrijfstwinst.

Hoewel een landingspagina snel ontwikkeld kan worden, beloven we deze nooit binnen 24 uur te leveren. We vinden dat een kwaliteitsproduct tijd nodig heeft om tot zijn volle recht te komen. We gebruiken daarom ook nooit standaard templates en werken met een individuele aanpak voor iedere cliënt. Hierbij bespreken we de voorwaarden en prijzen die er voor jou toe doen en zullen deze altijd vastleggen in een contract.

Heb je vragen over jouw eigen landingspagina of over wat deze voor jou kan betekenen? Neem dan direct contact met ons op voor een gratis introductiegesprek. Heb je liever direct een offerte voor jouw eigen Landingspagina? Gebruik onze kostencalculator tool de website om te zien welke opties we bieden en wat deze kosten. Vervolgens kun je een aanvraag doen zodat wij een introductiegesprek kunnen inplannen om kennis te maken en je project verder in detail te bespreken.

Onze projecten

Rocket Minds IT implementaties: Websites, (mobiele) applicaties, webshops, prijswinnende designs en digitale marketing.