Landingspagina

Hoe onderscheid je een landingspagina?

Een landingspagina is een webpagina op het internet die wordt gehost op je domein of sub-domein. De landingspagina bestaat meestal uit één webpagina en heeft geen gecompliceerde navigatie, grote tekst formats, flikkerende banners of extra menu’s.

Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen

Het kan zijn dat je op het internet verschillende namen voor de landingspagina bent tegengekomen, andere namen zijn bijvoorbeeld de “capture pagina” of de “single-site”. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die gebruik maken van de landingspagina gemiddeld 10-30% meer verkopen dan bedrijven met conventionele websites of online winkels.

De landingspagina is zo’n 10 jaar geleden uitgevonden door online marketers in de Verenigde Staten. De uitvinding werd gedreven door de groeiende competitie tussen online winkels en websites. Deze competitie maakte het voor klanten te ingewikkeld om een bedrijf goed te beoordelen. Deze constante competitie tussen de online marketers heeft uiteindelijk geleidt tot een nieuw format voor bedrijfswebsites: de landingspagina.

Waar worden landinspagina's voor gebruikt?

De landingspagina kan gebruikt worden voor 2 verschillende toepassingen. In beide gevallen gaat het om één webpagina, maar deze enkele pagina kan fungeert soms als complete website voor een klein bedrijf en andere keren als een online marketing campagne naast de gewone website van een bedrijf.

Dus, heb jij een klein tot middelgroot bedrijf en heb je geen baat bij een complexe website? Dan is de landingspagina de beste aanpak voor jou! Met een landingspagina kunnen potentiele klanten jouw bedrijf gemakkelijk online vinden zonder dat je veel geld hoeft te investeren in iets waarvan het winstoogmerk nog onbekend is. De landingspagina fungeert dan dus als een soort virtueel visitekaartje die jouw bedrijfsvisie, jouw aangeboden diensten of producten en jouw contactgegevens op een aantrekkelijke manier kan weergeven. Het hoofddoel van zo'n landingspagina is de eerste kennismaking met jouw bedrijfsgoederen en diensten voor potentiële klanten.

De sleutel tot een goede landingspagina is dat deze simpel te navigeren is. Op deze manier zullen jouw klanten alle belangrijke gegevens zoals jouw contactinformatie in één oogopslag in zicht hebben. Aangezien de landingspagina alle informatie op een minimalistische manier weergeeft, moet de “call to action” meteen zichtbaar zijn zodat een geïnteresseerde klant of cliënt zonder enige moeite of afleiding meteen contact kan maken.

Applicatie platforms

App stores zijn tegenwoordig de beste markten om nieuwe digitale producten te publiceren. Bijna iedereen heeft nu een smartphone en deze wordt over het algemeen vaker gebruikt dan computers. Om deze reden is het voor iedereen slim om mobiele toegang voor huidige en toekomstige klanten en/of cliënten te overwegen.

Door de snelle progressie in technologie kunnen mobiele applicaties tegenwoordig op meerdere manieren gecodeerd worden. De meest gebruikte codes zijn de “native” (inheemse) programmeertalen van de besturingssystemen: Swift of C voor iOS en Java voor Android. Wanneer je een app in deze native talen - een native applicatie - laat maken, kun je gemakkelijk gebruik maken van alle native functionaliteiten van deze devices. Het nadeel is echter de ontwikkelingskosten, want om zowel de iOS als de Android markt te voorzien zul je voor ieder besturingssysteem een aparte app moeten maken.

De beste manier om deze extra kosten te voorkomen is door niet een native, maar een “web-based” of “hybrid” applicatie te laten maken. Met nieuwe uitgebreide web technologieën zoals React Native of Ionic framework kunnen webapplicaties voor meerdere besturingssystemen gebouwd worden met slechts één codebase.

Wat is een landingspagina en wat is zijn functie? | Rocket Minds
Wat is een landingspagina en wat is zijn functie? | Rocket Minds
Wat is een landingspagina en wat is zijn functie? | Rocket Minds
Wat is een landingspagina en wat is zijn functie? | Rocket Minds
iOS mobiele apps
iOS applicaties zijn ontwikkeld voor alle Apple mobiele apparaten, zoals iPhones en iPads. Een native iOS applicatie kan gebouwd worden in één van Apple’s programmeertalen - Swift of C. Denk er wel om dat de infrastructuur en het ecosysteem van Apple vereist dat je een Apple Developer account hebt voordat je begint met de ontwikkeling. Daarbij kun je op iOS devices niet applicaties in ontwikkeling installeren zoals op een android telefoon.
Android apps
De developers omgeving van Android is simpeler. Er zijn niet echt restricties op de technologie, het ecosysteem, of de code hier. Echter, wat Android app development complex maakt is de compatibiliteit. Waar Apple maar een bepaald aantal devices heeft waar je apps voor hoeft te maken, kent Android geen limieten, want Android is een open-source besturingssysteem. Dit betekent dat je een hoop (compatibiliteits)tests moet doen voor allerlei devices en Android versies.
Web-based apps
React Native en Ionic frameworks worden de laatste tijd steeds populairder. Met deze frameworks kun je één app maken die op alle besturingssystemen (iOS, Android, en zelfs Desktop besturingssystemen) werkt. Dit is mogelijk omdat deze apps on web-technologie draaien en niet op native programmeertalen. Web-versie apps bestaan van binnen uit een reguliere browser, wat betekent dat je eigenlijk een browser op je mobiele device opent die eruit ziet en functioneert als een individuele app.

Welke bedrijven kunnen profiteren van een landingspagina?

  • Bedrijven die diensten en/of producten verkopen
  • Groothandel bedrijven
  • Informatieve bedrijven
  • Fabrikanten
  • Bedrijven die unieke of dure goederen promoten
  • Verkopers van training/educatieve programma’s

Waarom een landingspagina en niet een conventionele website?

Het antwoord is heel simpel: Een landingspagina kan snel gemaakt worden en is gemakkelijk bij te houden.

De tweede toepassing van een landingspagina – als online marketing campagne – werkt goed voor middelgrote en grote bedrijven die al een corporate website hebben met alle benodigde bedrijfsinformatie. Zulke bedrijven kunnen soms profiteren van een manier om een tijdelijke aanbieding te promoten of om een marketingtechniek te gebruiken die niet bij de stijl van de hoofdwebsite past. Het kan ook zijn dat zo'n bedrijf de aandacht van haar webbezoekers wil focussen op een specifiek onderwerp zonder ze te overladen met algemene informatie. Het ontwikkelen van een landingspagina is voor deze doeleinden dus ook de perfecte tool. Aangezien potentiele klanten de landingspagina eerst zullen zien bij het klikken op een Google AdWords advertentie, zullen ze niet afgeleid worden door irrelevante informatie.

Landingspagina design door Rocket Minds

Het is tegenwoordig steeds moeilijker om potentiële klanten te verassen met aantrekkelijke advertenties. Aangezien mensen aangetrokken worden door mooie en gedenkwaardige advertenties, adviseren we onze cliënten om altijd een gepersonaliseerd design voor hun landingspagina te kiezen. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat de landingspagina aansluit bij de rest van de marketingcampagne. Uiteraard helpen we altijd met het ontwerpen van een gepersonaliseerde landingspagina om te zorgen dat die gedenkwaardig is voor jouw klanten.

Een effectieve landingspagina is tegelijkertijd informatief, begrijpelijk én aantrekkelijk. Als jouw landingspagina aan deze voorwaarden voldoen, dan zal jouw landingspagina voor extra klantherkenning zorgen, wat je uiteindelijk terug zult zien in jouw bedrijfswinst.

Hoewel een landingspagina snel ontwikkeld kan worden, beloven we nooit om deze binnen 24 uur te leveren. In onze ervaring heeft een kwaliteitsproduct tijd nodig om tot zijn volle recht te komen. We gebruiken daarom ook nooit standaard templates en werken met een individuele aanpak voor iedere cliënt. Hierbij bespreken we de voorwaarden en prijzen die ervoor jou toe doen en zullen deze altijd vastleggen in een contract.

Heb je vragen over jouw eigen landingspagina of over wat deze voor jou kan betekenen? Neem dan direct contact met ons op voor een gratis introductiegesprek. Heb je liever direct een offerte voor jouw eigen Landingspagina? Gebruik dan onze kostencalculator om te zien welke opties we bieden en wat deze kosten. Hiermee kun je een aanvraag doen zodat wij direct een introductiegesprek kunnen inplannen. Zo kunnen we kennismaken en je project verder in detail uitwerken.

Onze projecten

Rocket Minds IT implementaties: Websites, (mobiele) applicaties, webshops, prijswinnende designs en digitale marketing.