Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.
Door de gigantische ontwikkeling van mobiele apparaten is responsive webdesign de afgelopen jaren een kernbegrip geworden binnen de internetwereld. Het belang is enorm, want steeds meer mensen bezoeken websites tegenwoordig via (kleine) mobiele apparaten. Tegelijkertijd zijn de schermen van computers en televisies gemiddeld steeds groter. Daarom kunnen ontwerpers bij het maken van een website dus niet meer uitgaan van een standaard beeldschermresolutie, maar moeten ze een design ontwikkelen wat “responsive” is voor elk type scherm.
Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.
Sinds november 2014, beloont Google alle mobielvriendelijke websites met de markering “For mobile”. Mensen die Google op hun smartphone of tablet gebruiken en jouw website tussen de zoekresultaten zien weten hierdoor meteen of jouw website mobielvriendelijk is, wat direct de kans vergroot dat ze doorklikken naar jouw website.
Een belangrijk element waarmee je rekening moet houden in responsive web design is het gebruik van web formulieren. Computergebruikers hebben een toetsenbord waardoor typen slechts een kleine moeite is en een webformulier dus zo ingevuld is. Echter, smartphone gebruikers staan er niet op te wachten om een hoop te typen. Daarbij werken webformulieren op veel mobiele apparaten technisch anders en werken ze in sommige gevallen helemaal niet. Je kunt jezelf daarom vragen of het slim is om smartphone gebruikers überhaupt een webformulier in te laten vullen. Vaak is het beter om ze de mogelijkheid te bieden om hun gegevens per mail te sturen.
Wanneer we het hebben over hoe een apparaat gebruikt wordt en contextuele factoren zoals tijd en locatie, dan hebben we het niet meer over responsive webdesign. In dit geval gaat het om “adaptive webdesign” en ook al is er vaak verwarring over deze 2 termen, adaptive webdesign gaat simpelweg een stap verder. Met adaptive webdesign, kan de functionaliteit van een website ook op de gebruiker aanpassen op basis van de tijd of locatie van het bezoek en stelt je dus in staat om je bezoekers nog beter aan te spreken.
Met adaptive webdesign kun je bijvoorbeeld jouw bezoekers de website in hun eigen taal aanbieden, aangeven of hun locatie in aanmerking komt voor gratis verzending of een timer weergeven die laat zien hoe lang een bepaalde promotie nog geldig is.
Als je nog niet zeker bent over jouw project, neem dan contact op via de telefoon of e-mail zodat we eerste de mogelijkheden kunnen bespreken.
Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar info@rminds.nl of maak online een afspraak.
Leer van onze ervaring over de beste aanpak voor jouw website of applicatie.