Adaptieve en mobielvriendelijke websites

Een website hoort met de tijd mee te gaan. Tegenwoordig worden websites namelijk niet meer alleen bezocht vanaf pc’s of laptops. Bezoekers komen vanaf tablets, smartphones en allerlei andere mobiele apparaten. Die hebben allemaal een ander formaat, waardoor de website overal anders weergeven wordt. Soms klopt het design hierdoor niet meer en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Door de gigantische ontwikkeling van mobiele apparaten is responsive webdesign de afgelopen jaren een kernbegrip geworden binnen de internetwereld. Het belang is enorm, want steeds meer mensen bezoeken websites tegenwoordig via (kleine) mobiele apparaten. Tegelijkertijd zijn de beeldschermen van computers en televisies gemiddeld steeds groter. Ontwerpers moeten bij het maken van een website dus niet meer uitgaan van een standaard beeldschermresolutie, maar een design ontwikkelen wat “responsive” is voor elk type scherm.

Ook online succes?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?

We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.

Met een responsive design kom je hoger in Google

Sinds november 2014, beloond Google alle mobielvriendelijke websites met de markering “For mobile”. Mensen die Google op hun smartphone of tablet gebruiken en jouw website tussen de zoekresultaten zien weten hierdoor meteen of jouw website mobielvriendelijk is, wat direct de kans vergroot dat ze doorklikken naar jouw website.

Een goed voorbeeld van responsive web design is in het gebruik van web formulieren. Computergebruikers hebben een toetsenbord waardoor typen slechts een kleine moeite is en een webformulier dus zo ingevuld is. Echter, smartphone gebruikers staan er niet op te wachten om een hoop te typen. Daarbij werken webformulieren op veel mobiele apparaten technisch anders en werken ze in sommige gevallen helemaal niet. Je kunt jezelf daarom vragen of het slim is om smartphone gebruikers überhaupt een webformulier in te laten vullen. Misschien is het beter om ze een optie te bieden waardoor ze de gegevens per mail kunnen sturen.

Vormgeving in jouw huisstijl
In onze website ontwikkeling zorgen we er altijd voor dat deze gemakkelijk in gebruik is. Jouw website kan worden opgeleverd in WordPress, Joomla, Drupal of ander (gepersonaliseerd) CMS naar keuze. Daarbij integreren we jouw CMS met de juiste plug-ins zodat je jouw doelen kunt verwezenlijken en je gemakkelijk je eigen website kunt beheren.
Makkelijk beheersysteem (CMS)
De meest voordelige optie op de lange termijn is om jouw website te laten maken met WordPress of een gepersonaliseerd CMS op maat.
Modules & functionaliteiten
Bij het ontwerpen van een professionele website komt meer kijken dan de integratie van een CMS en het bouwen van een conversiegericht design. Om interactie (contact, verkopen, overtuigen) met bezoekers aan te gaan, kan de website geïntegreerd worden met een chat of ticket service, een betalingssysteem, of elke andere module die bezoekers interactie faciliteert.
SEO & vindbaarheid
Na de oplevering van de website ontvang je altijd aanvullende ondersteuning. Afhankelijk van het type website dat je laat maken, krijg je uitleg over het CMS, over de koppelingen en de tools die gebruikt zijn en over de integraties die jouw website ondersteunen.

Adaptieve webdesign

Wanneer we het hebben over hoe een apparaat gebruikt wordt en contextuele factoren zoals tijd en locatie, dan hebben we het niet meer over responsive webdesign. In dit geval gaat het om adaptive webdesign en ook al is er vaak verwarring over deze 2 termen, adaptive webdesign gaat simpelweg een stap verder. Met adaptive webdesign, kan de functionaliteit van een website ook op de gebruiker aanpassen op basis van de tijd of locatie van het bezoek en stelt je dus in staat om je bezoekers nog beter aan te spreken.

Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen

Landing pagina onwikkeling
Het kan zijn dat je op het internet verschillende namen voor de landingspagina bent tegengekomen, andere namen zijn bijvoorbeeld de “capture pagina” of de “single-site”. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die gebruik maken van de landingspagina gemiddeld 10-30% meer verkopen dan bedrijven met conventionele websites of online winkels.
Kijk hier
Webwinkel onwikkeling
Door een webshop te laten maken ben je niet meer afhankelijk van een fysieke winkel. Elke dag neemt het aantal ondernemers dat een webshop laat bouwen toe. Dit is geen rare transitie, want een webshop is snel te maken, goedkoop in het onderhoud en heeft meestal weinig tot geen personeelskosten.
Kijk hier

Website optimalisatie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Zoekmachine optimalisatie en technical SEO
Bij SEO optimalisatie en zoekmachine optimalisatie komt een hoop kijken. Zoekmachine marketing is een proces waar veel tijd overheen kan gaan, maar wanneer u kiest voor SEO uitbesteden aan een bureau of specialist, plukt u hier op den duur de vruchten van. Hoe pakt SAM Online Marketing dit aan, en hoe zorgt ons bedrijf ervoor dat uw website of webshop succesvol wordt? U leest het hieronder!
Google AdWords
Google beschikt niet alleen over een organisch gedeelte, maar ook over een advertentie gedeelte. Google AdWords – ook wel Search Engine Advertising (SEA) – genoemd, zorgt dat je niet alleen hoeft te optimaliseren, maar ook direct bezoekers via advertenties kunt genereren.
Meer convesies
Nadat er bezoekers zijn aangetrokken, moeten deze ook worden omgezet in leads, sales of klanten. Ons webdesign bureau produceert een conversiegericht design: gericht op een helder doel, beschikkende over tactische implementatie van buttons en andere functionaliteiten.
Content optimalisatie
Nadat de SEO optimalisatie van de techniek is afgerond, kunnen we ons richten op een ander belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie dat u bij ons kunt uitbesteden: content optimalisatie.
Klaar om met ons aan de slag te gaan?
Alle projecten zijn beschermd onder een NDA

Budget

Wat nu?
Bespreek je idee onder een NDA
Wij bestuderen jouw concept en extrapoleren een haalbare oplossing
Wij geven een kosten- en tijdsinschatting om het product te leveren
Nog niet zeker over je projectdetails?

Als je nog niet zeker bent over de details van jouw project, neem dan contact op via de telefoon of e-mail.

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar info@rminds.nl of maak online een afspraak.