Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.
Content marketing is onderdeel van een strategische marketing aanpak, en is gericht op het creëren en distribueren van content die relevant, consistent en bovendien waardevol is zodat je de een klantenkring kunt opbouwen waarmee je jouw organisatiedoelen kunt behalen. Het doel van content marketing is meestal om klantacties te stimuleren die winst opleveren, maar het kan ook gericht worden op het inzamelen van donaties of het vinden van business partners of investeerders voor een startup idee.
Met content marketing gaat het niet zozeer om het pitchen van jouw producten of services; het gaat om het leveren van die informatie waarmee jouw doelgroep positief gestimuleerd wordt. De achterliggende gedachte is dat als jij als organisatie consequent waardevolle informatie verschaft, je uiteindelijk met de loyaliteit van jouw lezers of kijkers beloond wordt. Deze loyaliteit vertaalt vervolgens in nieuwe of terugkerende klanten/cliënten, of die partners of investeerders waar je naar op zoek bent.
Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.
De Google algorithms die de zoekresultatenlijst samenstellen zijn gefocust op websites met up-to-date informatie. Dus, om jouw Google ranking te verhogen en te behouden moet je regelmatig nieuwe content publiceren. Een blog of nieuwspagina is hier ideaal voor, maar het is ook belangrijk dat jouw website teksten SEO-ready zijn.
Bij Rocket Minds gaan we verder dan de storytelling van jouw organisatiemissie. Wij helpen jou met een alomvattende content marketingstrategie voor alle platforms die potentiële klanten/cliënten naar jou kunnen leiden. Door jouw content op één lijn met jouw organisatie imago te presenteren zorgen we er samen voor dat jouw content een authentiek expressie is.
Het maakt niet uit wat jouw marketingstrategie is, het gaat erom dat jouw content marketing altijd een geïntegreerd onderdeel is. Content marketing komt terug in alle moderne marketingkanalen:
- Public Relations (PR): Succesvolle PR strategieën focussen over het algemeen niet op de organisatie zelf, maar op dat wat bij de doelgroep aansluit.
- Inbound marketing: Content is essentieel om inbound verkeer en leads te genereren.
- Social media marketing: Voordat je een effectieve social media strategie kunt ontwikkelen moet je eerst je content marketingstrategie uitwerken.
- Zoekmachine Optimalisatie (SEO): Het publiceren van consistente hoge kwaliteitscontent verbetert jouw Google ranking.
- Pay Per Click (PPC): Voordat jouw PPC-advertenties tot daadwerkelijke conversies leiden, moet je ervoor zorgen dat de content waar ze naartoe leiden van hoge kwaliteit is.
De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.
Ben jij ambitieus en wil je ook op competitieve shorttail termen meedoen om te concurreren voor de bovenste plekken in Google? Wees je dan bewust van de stevige concurrentie. Hierdoor duurt het lang voordat je website op een hoge(re) positie in Google komt.
Wil je jouw website funderen op een goed uitgedachte paginastructuur zodat je bezoekers intuïtief weten hoe ze door jouw menu items moeten navigeren? Wil je daarbij ook dat ze geënthousiasmeerd worden door slim uitgedachte teksten, goed opgezette content, en bijpassende fotos en illustraties? Dan zijn onze website content pakketten dé oplossing voor jou!
Leer van onze ervaring over de beste aanpak voor jouw website of applicatie.