Content Optimalisatie (SEO)

Content optimalisatie is een cruciaal onderdeel van de Search Engine Optimization (SEO) van jouw website.

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Een vraag die we vaak te horen krijgen is: Hoe scoort mijn website hoger in Google? Het aanleggen van sterke externe backlinks (linkbuilding / backlinking) is één van de elementen die bijdraagt aan het verbeteren van jouw website positie in zoekmachines. Maar welke elementen tellen nog meer mee? Met deze gratis tips verbeter je geleidelijk de vindbaarheid van je website in Google.

Op zoek naar online succes?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?

We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.

SEO-vriendelijke teksten

Het schrijven van SEO-vriendelijke content is een vak apart, maar als je eenmaal weet waarmee je rekening moet houden is dit voor iedereen onder de knie te krijgen.

Voor SEO is het niet voldoende om lezers in artikelen inhoudelijke meerwaarde te bieden. Om goed vindbaar te zijn moet je content ook prettig leesbaar zijn en – belangrijker nog – geoptimaliseerd zijn met belangrijke zoekwoorden. Hoe meer relevante zoekwoorden jouw tekst bevat, hoe beter je website scoort als gebruikers op het betreffende onderwerp in Google zoeken.

Hoe komt mijn website anno 2020 bovenaan in Google?

Let er wel op, hoog in Google komen is niet zo simpel als alleen deze tips toepassen. De manier waarop de algoritmes van zoekmachines websites analyseren verandert namelijk continu. Hierdoor is er geen enkele methode die een positie bovenaan in Google voor 100% kan garanderen.

Gelukkig is er ook goed nieuws. Er zijn namelijk bewezen effectieve manieren om het algoritme te geven waar het voor ontwikkeld is. En ook dat levert hogere plaatsen in de zoekmachines op. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst.

Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.

Content optimalisatie | Rocket Minds

Hoger in Google door zoekwoordonderzoek en concurrentieanalyse

Voordat je begint met schrijven en het gebruik van zoekwoorden is het cruciaal dat je begint met een zoekwoordonderzoek. Dit kan gemakkelijk met behulp van gratis tools zoals de Google Zoekwoordplanner (beter bekend als de Keyword Planner).

Met deze tool kun je zien hoe vaak er op bepaalde zoektermen wordt gezocht en krijg je een overzicht van gerelateerde zoekwoorden. De gerelateerde zoekwoorden bieden nieuwe invalshoeken en verbeteren je vindbaarheid voor andere zoekopdrachten rondom het onderwerp. Als je jouw zoekwoordonderzoek combineert met een analyse van jouw concurrentie kun je inschatten welke posities in de zoekresultaten jouw website kan behalen. Denk er wel om dat de zoekwoorden die je gebruikt wel gerelateerd aan de content moet zijn, anders loop je het risico dat één van Google’s algoritmes je afstraft.

Zoekwoordonderzoek en thema indeling

Allereerst onderzoeken we welke termen jouw organisatie kenmerken en waar de pijnpunten van potentiële klanten liggen. Vervolgens brengen we de zoekvolumes en concurrentie van deze zoektermenin kaart en structureren we deze in een logische themaverdeling.

Gratis website scan

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je webadres en e-mail gegevens achter zodat wij direct je website SEO score kunnen testen

Short-tail en long-tail zoektermen

Hoe populairder een zoekterm is, des te groter de concurrentie binnen dit onderwerp. De meeste websites proberen namelijk die content te leveren waar veel mensen naar op zoek zijn.

De meeste zoekmachinegebruikers gebruiken relatief korte zoektermen (short-tail). Langer geformuleerde zoekopdrachten (long-tail) worden minder vaak gebruikt. Hierdoor is er voor long-tail termen minder concurrentie en kun jij hierop makkelijker hoog scoren in Google.

Content optimalisatie | Rocket Minds

Hoe scoor ik op short-tail termen?

Ben jij ambitieus en wil je ook op competitieve shorttail termen meedoen om te concurreren voor de bovenste plekken in Google? Wees je dan bewust van de stevige concurrentie. Hierdoor duurt het lang voordat je website op een hoge(re) positie in Google komt.

Wat is de beste strategie om hoger in Google te komen?

Met een goed doordachte long-tail strategie en een technisch geoptimaliseerde website is het mogelijk om snel een hoge notering in Google te behalen. Een slimme tactiek is om in het begin te kiezen voor een long-tail strategie. Heeft je website autoriteit rondom long-tail termen in de zoekmachine opgebouwd? Dan heb je de solide fundering gecreëerd waarmee je kunt concurreren voor de short-tail zoekwoorden.

Als je nog niet goed weet hoe je moet beginnen kun je onze SEO en SEA experts vrijblijvend naar de mogelijkheden voor jouw eigen website vragen.

SEO en SEA Tarieven

We bieden verschillende opties voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Zoekmachine Adverteren (SEA).

Kies één van de opties hieronder of neem direct contact op voor meer informatie.

Technische optimalisatie
Eenmalige optimalisatie van jouw huidige website om de snelheid te verbeteren en de website te optimaliseren voor mobiel gebruik en Google indexering.
Content optimalisatie | Rocket MindsMedia hervormen en optimalisatie
Content optimalisatie | Rocket MindsTechnische implementatie van META tags, titels en beschrijvingen
Content optimalisatie | Rocket MindsMinimalisatie van HTML, CSS en JavaScript
Content optimalisatie | Rocket MindsServer veiligheidscontrole
Content optimalisatie | Rocket MindsAanmaken van Sitemap.xml en Robots.txt en onderhoud
Content optimalisatie | Rocket MindsRegistratie in Google Console
Content optimalisatie | Rocket MindsOpzetten van Analytics
Basis SEO
Dit is het basis maandpakket voor SEO onderhoud. Hieronder valt het monitoren van de technische optimalisatie en maandelijkse acties om langzamerhand jouw Google rang te verbeteren.
vanaf €35000(per maand)
Content optimalisatie | Rocket MindsAnalyse van de website, onderwerpen, en concurrenten
Content optimalisatie | Rocket MindsOpstellen van de belangrijkste zoektermen
Content optimalisatie | Rocket MindsAnalytics monitoren en rapporteren
Content optimalisatie | Rocket MindsMeta tags, content, paginalinks
Content optimalisatie | Rocket MindsOnderhoud van de sitemap
Content optimalisatie | Rocket MindsUptime monitoren
Geavanceerde SEO en SEA
Geavanceerd pakket voor SEO en SEA onderhoud. Deze optie bevat alles van het basis pakket, plus extra krachtige tools en acties om sneller resultaten te behalen.
vanaf €55000(per maand)
Content optimalisatie | Rocket MindsConcurrentie en keyword monitoren
Content optimalisatie | Rocket MindsSearch Engine Advertising (SEA)
Content optimalisatie | Rocket MindsGoogle Ads Campagnes
Content optimalisatie | Rocket MindsSocial Media accounts + adverteren
Content optimalisatie | Rocket MindsBudget planning
Content optimalisatie | Rocket MindsMaandelijkse Audits

Professioneel geoptimaliseerde structuur & content

Wil je jouw website funderen op een goed uitgedachte paginastructuur zodat je bezoekers intuïtief weten hoe ze door jouw menu items moeten navigeren? Wil je daarbij ook dat ze geënthousiasmeerd worden door slim uitgedachte teksten, goed opgezette content, en bijpassende fotos en illustraties? Dan zijn onze website content pakketten dé oplossing voor jou!

Content pakketten
We bieden verschillende content pakketten. Kies één van de opties hieronder of neem direct contact op voor meer informatie.
Content optimalisatie | Rocket Minds
Basis pakket
vanaf € 180,-
één pagina of een landingspagina content. Maximaal 1000 woorden.
Content optimalisatie | Rocket Minds
Geavanceerd pakket
vanaf € 700,-
SEO content voor een 5 - 10 pagina website.
Content optimalisatie | Rocket Minds
Content strategie en maatwerk
vanaf € 1.300,-
Planning en implementatie van een complete content management strategie. Definieer de scope en focus van de content en wij schrijven de SEO teksten om meer sales of bezoekersinteractie te stimuleren.

Concepten: content en aanpak

Het eerste wat we doen is de tijd nemen om elkaar te leren kennen tijdens een persoonlijke ontmoeting. Tijdens dit gesprek kun je ons al je vragen stellen en zullen we je vragen stellen over je organisatie en de markt waarin je opereert, je klanten en je doelgroep en de diensten en/of producten die je aanbiedt. Hiermee zullen wij een duidelijk overzicht krijgen van jou, jouw organisatiemodel en wat je met jouw website wil bereiken.

Op basis van deze informatie zullen we een opzet van de structuur van jouw webpagina’s maken en de menu layout van je website uitlijnen. Het resultaat zal een logische structuur zijn die jouw webpagina’s, titels, en formulieren op een aantrekkelijke manier presenteert.

Vervolgens zullen we de content voor de website creëren. In de meeste gevallen bestaat dit uit teksten over jouw organisatie, jouw producten en/of diensten en jouw contactgegevens. De content kan natuurlijk ook uit testimonials, blogs, en klantscenario's bestaan. Daarbij zullen we de bijbehorende illustraties plaatsen, of jouw foto’s en/of video’s integreren. Als geheel zal de content gericht worden op het verbeteren van jouw marktpositie en op het stimuleren van jouw bezoekers om de interactie aan te gaan.

Conversiegericht webdesign

Tegenwoordig is digitale marketing één van de primaire tools van iedere marketing afdeling. Digitale marketers bestuderen waar web bezoekers naar kijken zodat hun website gebruikt kan worden om de juiste personas aan te spreken. Om dit te bereiken, zal de website georiënteerd worden op deze personas om ze zo aan te trekken via Google en andere marketingkanalen.

In deze oriëntatie zal het webdesign gemaakt worden om deze personas aan te spreken en ze te overtuigen van het merk gedachtegoed. Om deze personas vervolgens te stimuleren om de producten en/of diensten te proberen, worden de “Toevoegen aan winkelwagen” en “Info” buttons vergroot of anders prominent zichtbaar gemaakt. Deze kleine design tweaks helpen om web bezoekers te converteren in daadwerkelijke klanten/cliënten.

Om conversies te behalen, werkt een individuele aanpak meestal het beste. Iedere organisatie heeft haar eigen doelen, wat betekent dat de manier waarop bezoekers benaderd moeten worden verschilt van website tot website. Voorbeelden om bezoekersinteractie te stimuleren zijn: een gratis product aanbieden, een gratis download aanbieden, bezoekers vragen om ze terug te bellen, bezoekers contactinformatie verzamelen, een gratis demo of test versie aanbieden. Dit alles is om interactie met potentiële klanten/cliënten aan te gaan. Tijdens deze interactie kun je informatie verzamelen over hun interesses zodat je ze hier later individueel mee kunt benaderen.

Content optimalisatie | Rocket Minds
Call to Actions
Call to Actions (CTAs) zijn instrumenten die gebruikt worden om bezoekersinteractie te stimuleren. Een call to action is een element op de website - een button, een formulier, een popup - die potentiële klanten iets aanbiedt zodat hun interactie gestimuleerd wordt.
Landingpagina's
Landingspagina’s hebben een vergelijkbare rol met CTAs, maar zijn uitgebreider. Een CTA is slechts één element op een webpagina, terwijl een landingspagina een complete webpagina gefocust op het adverteren of aanbieden van een product of dienst is. Doordat landingspagina’s los van de hoofdwebsite opereren, worden ze meestal gebruikt om bepaalde producten of diensten individueel te marketen. Deze marketingtool werkt extra effectief in combinatie met een goed uitgedachte Google AdWords campagne, aangezien advertenties direct naar de landingspagina kunnen leiden om zo potentiële afleiding van de hoofdwebsite te voorkomen.
Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen