Rocket Minds kan je in dit gehele proces ondersteunen. Wanneer jouw website gestructureerd is vormgegeven, zal de bezoeker uitgenodigd worden tot handelen en sneller jouw producten aanschaffen. Wij kunnen het onderzoek op dit gebied uitvoeren en helpen met het ontwikkelen van een conversiegericht webdesign.
Welke manier van designen leidt tot conversie optimalisatie? De meest effectieve instrumenten zijn landingspagina’s, aangezien deze gemakkelijk geoptimaliseerd kunnen worden zonder dat het design van de hoofdwebsite “aangetast” wordt. Daarnaast moeten bezoekers door middel van een Call To Action (CTA) meteen kunnen handelen - aankopen doen, een offerte aanvragen, inschrijven voor jouw nieuwsbrief, noem maar op. Verder moeten jouw pagina's vertrouwen, toegankelijkheid en overzichtelijkheid uitstralen. Al deze punten samen vormen één geheel, namelijk de conversie optimalisatie van jouw website.
Google biedt een hoop tools om je huidige situatie te analyseren en deze te verbeteren. Google Analytics en Google Tag Manager traceren de activiteiten van jouw bezoekers en kunnen dus gebruikt worden tijdens je marketing campagnes. Daarnaast raden we ook innovatieve tools zoals HotJar aan, waarmee je precies kunt zien hoe bezoekers jouw website navigeren.
Daarnaast kun je met Google Search Console je eigen sitemap en robots.txt bestanden indienen. Hiermee kan Google jouw webpagina’s sneller indexeren. Voor de beste resultaten is het daarom belangrijk dat je deze integraties altijd up-to-date houdt.
Tot slot kun je jouw website registreren in Google Mijn Bedrijf en Google Maps. Dit zijn simpele maar effectieve manieren om je zichtbaarheid te verhogen. Daarbij verhoogt een Google registratie jouw betrouwbaarheid en geeft het bezoekers informatie over je expertise, je openingstijden en reviews.
De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.
Door te adverteren met Google Ads kun je in Google de aandacht trekken naar jouw platform. Afhankelijk van jouw doelen doen we een zoekmachine analyse om te onderzoeken welke marketing campagnes de beste resultaten zullen opleveren.
Iedereen kan natuurlijk zelf een Google AdWords campagne opzetten. Echter, het idee achter het uitbesteden hiervan is dat de campagne geoptimaliseerd wordt doordat je deze laat managen door een professional. Uiteindelijk zal dit de Cost per Click (CPC) naar beneden brengen terwijl je verkopen stijgen, waardoor je zowel meer tijd als netto winst overhoudt dan wanneer je zelf je campagne zou managen.
AdWords = Strategie = Experimentatie. De grootste AdWords opbrengsten krijg je door fundamentele veranderingen in je tactiek. Iedereen volgt dezelfde regels voor Google, waardoor de belangrijkste AdWords activiteit hetgene is waar niemand over praat - constante R&D en experimentatie.
We bieden verschillende opties voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Zoekmachine Adverteren (SEA).
Kies één van de opties hieronder of neem direct contact op voor meer informatie.
Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.
Leer van onze ervaring over de beste aanpak voor jouw website of applicatie.