Hoe komt mijn website hoger in Google?

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Een vraag die we vaak te horen krijgen is: Hoe scoort mijn website hoger in Google? Het aanleggen van sterke externe backlinks (linkbuilding / backlinking) is één van de elementen die bijdraagt aan het verbeteren van jouw website positie in zoekmachines. Maar welke elementen tellen nog meer mee? Met deze gratis tips verbeter je geleidelijk de vindbaarheid van je website in Google.

Op zoek naar online succes?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?

We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.

SEO-vriendelijke teksten

Het schrijven van SEO-vriendelijke content is een vak apart, maar als je eenmaal weet waarmee je rekening moet houden is dit voor iedereen onder de knie te krijgen.

Voor SEO is het niet voldoende om lezers in artikelen inhoudelijke meerwaarde te bieden. Om goed vindbaar te zijn moet je content ook prettig leesbaar zijn en – belangrijker nog – geoptimaliseerd zijn met belangrijke zoekwoorden. Hoe meer relevante zoekwoorden jouw tekst bevat, hoe beter je website scoort als gebruikers op het betreffende onderwerp in Google zoeken.

Hoe komt mijn website anno 2020 bovenaan in Google?

Let er wel op, hoog in Google komen is niet zo simpel als alleen deze tips toepassen. De manier waarop de algoritmes van zoekmachines websites analyseren verandert namelijk continu. Hierdoor is er geen enkele methode die een positie bovenaan in Google voor 100% kan garanderen.

Gelukkig is er ook goed nieuws. Er zijn namelijk bewezen effectieve manieren om het algoritme te geven waar het voor ontwikkeld is. En ook dat levert hogere plaatsen in de zoekmachines op. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst.

Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.

Hoe komt mijn website hoger in Google? | Rocket Minds

Conversiegericht webdesign

Tegenwoordig is digitale marketing één van de primaire tools van iedere marketing afdeling. Digitale marketers bestuderen waar web bezoekers naar kijken zodat hun website gebruikt kan worden om de juiste personas aan te spreken. Om dit te bereiken, zal de website georiënteerd worden op deze personas om ze zo aan te trekken via Google en andere marketingkanalen.

In deze oriëntatie zal het webdesign gemaakt worden om deze personas aan te spreken en ze te overtuigen van het merk gedachtegoed. Om deze personas vervolgens te stimuleren om de producten en/of diensten te proberen, worden de “Toevoegen aan winkelwagen” en “Info” buttons vergroot of anders prominent zichtbaar gemaakt. Deze kleine design tweaks helpen om web bezoekers te converteren in daadwerkelijke klanten/cliënten.

Om conversies te behalen, werkt een individuele aanpak meestal het beste. Iedere organisatie heeft haar eigen doelen, wat betekent dat de manier waarop bezoekers benaderd moeten worden verschilt van website tot website. Voorbeelden om bezoekersinteractie te stimuleren zijn: een gratis product aanbieden, een gratis download aanbieden, bezoekers vragen om ze terug te bellen, bezoekers contactinformatie verzamelen, een gratis demo of test versie aanbieden. Dit alles is om interactie met potentiële klanten/cliënten aan te gaan. Tijdens deze interactie kun je informatie verzamelen over hun interesses zodat je ze hier later individueel mee kunt benaderen.

Hoe komt mijn website hoger in Google? | Rocket Minds
Call to Actions
Call to Actions (CTAs) zijn instrumenten die gebruikt worden om bezoekersinteractie te stimuleren. Een call to action is een element op de website - een button, een formulier, een popup - die potentiële klanten iets aanbiedt zodat hun interactie gestimuleerd wordt.
Landingpagina's
Landingspagina’s hebben een vergelijkbare rol met CTAs, maar zijn uitgebreider. Een CTA is slechts één element op een webpagina, terwijl een landingspagina een complete webpagina gefocust op het adverteren of aanbieden van een product of dienst is. Doordat landingspagina’s los van de hoofdwebsite opereren, worden ze meestal gebruikt om bepaalde producten of diensten individueel te marketen. Deze marketingtool werkt extra effectief in combinatie met een goed uitgedachte Google AdWords campagne, aangezien advertenties direct naar de landingspagina kunnen leiden om zo potentiële afleiding van de hoofdwebsite te voorkomen.
Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen