Organisatorische fundamenten: Jouw merkidentiteit strategie

Het uitdenken van je merkstrategie gaat verder dan een catchy merknaam en een logo. Het omvat de fundering van jouw organisatorische bestaan: Waar staat jouw merk voor? Wat is haar visie en wat is haar missie in de wereld? Wat zijn de middelen, diensten of producten dat deze elementen in vertalen?

In het kort, omvat de merkstrategie van jouw organisatie:

- De identiteit van jouw organisatie: visuele elementen zoals huisstijl, logos en design.

- Jouw organisatorische visie en missie.

- Interne en externe communicatie van jouw organisatie: hoe positioneert jouw merk zichzelf?

- De producten en/of diensten dat jouw organisatie aanbiedt en de activiteiten die het onderneemt.

Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen

Hoe denk ik mijn merkstrategie uit?

In het uitdenken van een merkidentiteit die sterk en effectief is, is het dat mensen – voornamelijk jouw doelgroep – hun identiteit met jou willen verbinden. Hierbij is het belangrijk dat ze zich kunnen identificeren met jouw organisatie. Daarom is het belangrijk dat je jullie identiteit expliciet en precies beschrijft: wie zijn jullie? Wat drijft jullie? Om deze manier kun je betekenis geven aan alle organisatorische ondernemingen geven en zingeving aan de mensen die zich ermee verbinden.

Wanneer je deze vragen beantwoord, zorg ervoor dat jouw merkidentiteit universeel te begrijpen is en dat het de energie uitstraalt die je wil. Het gaat er niet om dat je uitgebreid en alomvattend bent, het gaat om het wegstrippen tot de kern van jullie wezen. Dit is wat je moet uitdragen met jouw producten en/of diensten en moet vertalen in woorden, kleuren, afbeeldingen en video’s om ze te marketen in de wereld.

Organisatorische fundamenten: Jouw merkidentiteit strategie | Rocket Minds

Wat is het belang van mijn merkstrategie?

Mensen geven graag allerlei redenen voor hun keuzes en toch zijn het voornamelijk simpelweg expressies van hoe ze zich voelen. Ze zullen inderdaad gegevens analyseren en taal lezen met één deel van hun hersenen, maar de daadwerkelijke beslissing in de hersenen gebeurt in hetzelfde deel waar gevoelens van vertrouwen, profijt en loyaliteit zitten. Dus, als je wil dat mensen jouw merk boven anderen kiezen, is het belangrijk om op de gevoelens van je doelgroep in te spelen. Aangezien jouw concurrentie hoogstwaarschijnlijk vergelijkbare dingen als jij doet of maakt, gaat het om waarom en hoe je doet wat jij doet dat je uniek maakt en dat is het gevoel dat je kunt overbrengen met jouw merkidentiteit.

Een goed uitgedachte merkidentiteit werkt vanuit de wortels omhoog, waardoor deze op natuurlijke wijze uitbloeit in de verschillende ondernemingen van jouw organisatie. Deze organisatorische “bloemen” bevatten elk elementen van het organisatorische geheel waar je verschillende waardes aan kunt verbinden. Deze waardes is waar jouw klanten en/of cliënten zich tot aangetrokken zullen voelen, waardoor ze jouw merk boven anderen zullen kiezen.

Een professionele aanpak voor jouw merkstrategie

Dus, ben je op zoek naar het (re)branden van jouw organisatie? Bij Rocket Minds kunnen we je helpen met jouw merkstrategie en je effectief op de markt positioneren met professioneel ontworpen merkelementen! Neem contact op voor een gratis intake en wij zullen uitleggen wat we voor je kunnen doen en maken.

Op zoek naar online succes?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?

We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.

Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.

Organisatorische fundamenten: Jouw merkidentiteit strategie | Rocket Minds