Technische Website Optimalisatie (SEO)

De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen de SEO (Search Engine Optimization). Toch draagt het als geen ander bij aan de vindbaarheid van jouw website doordat het verschillende zoekmachines helpt jouw website effectiever te indexeren.

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Hoe komt mijn website hoger in de Google zoekresultaten? is een vraag die we vaak te horen krijgen. Het aanleggen van sterke externe backlinks, ook wel “linkbuilding” genoemd, is één van de elementen die bijdraagt aan het behalen van topposities in Google. Maar welke elementen dragen dan nog meer bij? Lees verder om te kijken hoe je de zoekmachine zichtbaarheid van jouw website structureel kunt verbeteren.

Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen

Crawlbaarheid / indexeerbaarheid

Het belangrijkste element van de technische optimalisatie van jouw website is om ervoor te zorgen dat zoekmachines als Google jouw website gemakkelijk kunnen “uitlezen”. Google maakt gebruik van bots (robots) die een bepaald algoritme volgen om jouw website te indexeren. Deze bots moeten gemakkelijk door jouw website kunnen “crawlen” om de significantie van elke webpagina in relatie tot de zoekopdracht te bepalen.

Om de zoekmachinebots te helpen om door jouw website te crawlen, moet je een gestructureerde sitemap hebben samen met een robots.txt bestand. Daarbij is een goede websitestructuur van groot belang.

Websitestructuur

Via de websitestructuur kun je een hiërarchie in je webpagina’s implementeren. Door een duidelijke hiërarchie in de URL structuur aan te brengen en een zorgvuldige interne linkbuilding strategie uit te zetten kun je ervoor zorgen dat zowel jouw hoofdpagina’s als de dieper liggende webpagina’s door Google gevonden worden. Zulke interne links zijn als het ware de waterleidingen van jouw website en zijn essentieel voor jouw Google ranking.

Content optimalisatie

Content optimalisatie is een belangrijk aspect van de SEO (Search Engine Optimization) van jouw website. Het is ook het langst durende aspect, want om relevant te blijven, moet je geoptimaliseerde content aan je website blijven toevoegen. Google controleert altijd de snelheid en andere technische aspecten van je website, maar voor Google - en je voor je bezoekers natuurlijk - is het ook belangrijk om interessante en relevante content op je website te vinden. Content omvat niet alleen tekst en titels, maar ook afbeeldingen en andere mediabestanden die allemaal een bepaalde beschrijving, zoekwoord frequentie, grote, etc. moeten hebben om geoptimaliseerd voor Google te zijn.
Websitesnelheid

Google hecht veel waarde aan website bezoekerservaringen. Een snelle website, die goed en volledig laadt, draagt bij aan een goede bezoekerservaring. Rocket Minds minimaliseert daarom altijd de laadtijd van jouw webpagina’s om zo een goede bezoekerservaring te garanderen. Dit zal niet alleen voor een verbeterde Google waardering zorgen, maar dit zal ook ook jouw conversiegehalte aanzienlijk vergroten aangezien langzame websites de voornaamste irritatie van web bezoekers zijn.

Gratis website scan

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je webadres en e-mail gegevens achter zodat wij direct je website SEO score kunnen testen

Google tools

Google biedt een hoop tools om je te helpen met het analyseren en het verbeteren van je huidige positie. Je kuntGoogle Analytics en Google Tag Manager gebruiken om de activiteit van jouw bezoekers te traceren en om te kijken hoe dit beïnvloed wordt tijdens marketing campagnes. Daarnaast adviseren wij ook innovatieve software zoals HotJar, waarmee je precies kunt zien hoe bezoekers over jouw webpagina’s navigeren.

Vervolgens kun jeGoogle Search Console gebruiken om je sitemap en robots.txt bestanden te maken en in te dienen. Dit zal zoekmachines helpen om jouw webpagina’s te vinden en sneller te indexeren. Dus, om blijvende resultaten te boeken moet je deze integratie altijd up-to-date houden.

Tot slot kun je jouw website in Google Mijn Bedrijf en Google Maps registreren. Met deze simpele maar effectieve handeling verhoog je jouw website zichtbaarheid en verhoog je jouw betrouwbaarheid door Google gebruikers direct extra information zoals jouw expertise(s), openingstijden en reviews te bieden.

Conversiegericht webdesign

Tegenwoordig is digitale marketing één van de primaire tools van iedere marketing afdeling. Digitale marketers bestuderen waar web bezoekers naar kijken zodat hun website gebruikt kan worden om de juiste personas aan te spreken. Om dit te bereiken, zal de website georiënteerd worden op deze personas om ze zo aan te trekken via Google en andere marketingkanalen.

In deze oriëntatie zal het webdesign gemaakt worden om deze personas aan te spreken en ze te overtuigen van het merk gedachtegoed. Om deze personas vervolgens te stimuleren om de producten en/of diensten te proberen, worden de “Toevoegen aan winkelwagen” en “Info” buttons vergroot of anders prominent zichtbaar gemaakt. Deze kleine design tweaks helpen om web bezoekers te converteren in daadwerkelijke klanten/cliënten.

Om conversies te behalen, werkt een individuele aanpak meestal het beste. Iedere organisatie heeft haar eigen doelen, wat betekent dat de manier waarop bezoekers benaderd moeten worden verschilt van website tot website. Voorbeelden om bezoekersinteractie te stimuleren zijn: een gratis product aanbieden, een gratis download aanbieden, bezoekers vragen om ze terug te bellen, bezoekers contactinformatie verzamelen, een gratis demo of test versie aanbieden. Dit alles is om interactie met potentiële klanten/cliënten aan te gaan. Tijdens deze interactie kun je informatie verzamelen over hun interesses zodat je ze hier later individueel mee kunt benaderen.

Call to Actions
Call to Actions (CTAs) zijn instrumenten die gebruikt worden om bezoekersinteractie te stimuleren. Een call to action is een element op de website - een button, een formulier, een popup - die potentiële klanten iets aanbiedt zodat hun interactie gestimuleerd wordt.
Landingpagina's
Landingspagina’s hebben een vergelijkbare rol met CTAs, maar zijn uitgebreider. Een CTA is slechts één element op een webpagina, terwijl een landingspagina een complete webpagina gefocust op het adverteren of aanbieden van een product of dienst is. Doordat landingspagina’s los van de hoofdwebsite opereren, worden ze meestal gebruikt om bepaalde producten of diensten individueel te marketen. Deze marketingtool werkt extra effectief in combinatie met een goed uitgedachte Google AdWords campagne, aangezien advertenties direct naar de landingspagina kunnen leiden om zo potentiële afleiding van de hoofdwebsite te voorkomen.
SEO en SEA Tarieven

We bieden verschillende opties voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Zoekmachine Adverteren (SEA).

Kies één van de opties hieronder of neem direct contact op voor meer informatie.

Technische optimalisatie
Eenmalige optimalisatie van jouw huidige website om de snelheid te verbeteren en de website te optimaliseren voor mobiel gebruik en Google indexering.
Media hervormen en optimalisatie
Technische implementatie van META tags, titels en beschrijvingen
Minimalisatie van HTML, CSS en JavaScript
Server veiligheidscontrole
Aanmaken van Sitemap.xml en Robots.txt en onderhoud
Registratie in Google Console
Opzetten van Analytics
Basis SEO
Dit is het basis maandpakket voor SEO onderhoud. Hieronder valt het monitoren van de technische optimalisatie en maandelijkse acties om langzamerhand jouw Google rang te verbeteren.
vanaf €350,00(per maand)
Analyse van de website, onderwerpen, en concurrenten
Opstellen van de belangrijkste zoektermen
Analytics monitoren en rapporteren
Meta tags, content, en linking
Onderhoud van de sitemap
Uptime monitoren
Backlinking
Geavanceerde SEO en SEA
Geavanceerd pakket voor SEO en SEA onderhoud. Deze optie bevat alles van het basis pakket, plus extra krachtige tools en acties om sneller resultaten te behalen.
vanaf €550,00(per maand)
Concurrentie en keyword monitoren
Search Engine Advertising (SEA)
Google Ads Campagnes
Social Media accounts + adverteren
Budget planning
Maandelijkse Audits
Op zoek naar online succes?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?

We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.