Hoe komt mijn website hoger in de Google zoekresultaten? is een vraag die we vaak te horen krijgen. Het aanleggen van sterke externe backlinks, ook wel “linkbuilding” genoemd, is één van de elementen die bijdraagt aan het behalen van topposities in Google. Maar welke elementen dragen dan nog meer bij? Lees verder om te kijken hoe je de zoekmachine zichtbaarheid van jouw website structureel kunt verbeteren.
Het belangrijkste element van de technische optimalisatie van jouw website is om ervoor te zorgen dat zoekmachines als Google jouw website gemakkelijk kunnen “uitlezen”. Google maakt gebruik van bots (robots) die een bepaald algoritme volgen om jouw website te indexeren. Deze bots moeten gemakkelijk door jouw website kunnen “crawlen” om de significantie van elke webpagina in relatie tot de zoekopdracht te bepalen.
Om de zoekmachinebots te helpen om door jouw website te crawlen, moet je een gestructureerde sitemap hebben samen met een robots.txt bestand. Daarbij is een goede websitestructuur van groot belang.
Via de websitestructuur kun je een hiërarchie in je webpagina’s implementeren. Door een duidelijke hiërarchie in de URL structuur aan te brengen en een zorgvuldige interne linkbuilding strategie uit te zetten kun je ervoor zorgen dat zowel jouw hoofdpagina’s als de dieper liggende webpagina’s door Google gevonden worden. Zulke interne links zijn als het ware de waterleidingen van jouw website en zijn essentieel voor jouw Google ranking.
Google hecht veel waarde aan website bezoekerservaringen. Een snelle website, die goed en volledig laadt, draagt bij aan een goede bezoekerservaring. Rocket Minds minimaliseert daarom altijd de laadtijd van jouw webpagina’s om zo een goede bezoekerservaring te garanderen. Dit zal niet alleen voor een verbeterde Google waardering zorgen, maar dit zal ook ook jouw conversiegehalte aanzienlijk vergroten aangezien langzame websites de voornaamste irritatie van web bezoekers zijn.
Google biedt een hoop tools om je te helpen met het analyseren en het verbeteren van je huidige positie. Je kuntGoogle Analytics en Google Tag Manager gebruiken om de activiteit van jouw bezoekers te traceren en om te kijken hoe dit beïnvloed wordt tijdens marketing campagnes. Daarnaast adviseren wij ook innovatieve software zoals HotJar, waarmee je precies kunt zien hoe bezoekers over jouw webpagina’s navigeren.
Vervolgens kun jeGoogle Search Console gebruiken om je sitemap en robots.txt bestanden te maken en in te dienen. Dit zal zoekmachines helpen om jouw webpagina’s te vinden en sneller te indexeren. Dus, om blijvende resultaten te boeken moet je deze integratie altijd up-to-date houden.
Tot slot kun je jouw website in Google Mijn Bedrijf en Google Maps registreren. Met deze simpele maar effectieve handeling verhoog je jouw website zichtbaarheid en verhoog je jouw betrouwbaarheid door Google gebruikers direct extra information zoals jouw expertise(s), openingstijden en reviews te bieden.
Tegenwoordig is digitale marketing één van de primaire tools van iedere marketing afdeling. Digitale marketers bestuderen waar web bezoekers naar kijken zodat hun website gebruikt kan worden om de juiste personas aan te spreken. Om dit te bereiken, zal de website georiënteerd worden op deze personas om ze zo aan te trekken via Google en andere marketingkanalen.
In deze oriëntatie zal het webdesign gemaakt worden om deze personas aan te spreken en ze te overtuigen van het merk gedachtegoed. Om deze personas vervolgens te stimuleren om de producten en/of diensten te proberen, worden de “Toevoegen aan winkelwagen” en “Info” buttons vergroot of anders prominent zichtbaar gemaakt. Deze kleine design tweaks helpen om web bezoekers te converteren in daadwerkelijke klanten/cliënten.
Om conversies te behalen, werkt een individuele aanpak meestal het beste. Iedere organisatie heeft haar eigen doelen, wat betekent dat de manier waarop bezoekers benaderd moeten worden verschilt van website tot website. Voorbeelden om bezoekersinteractie te stimuleren zijn: een gratis product aanbieden, een gratis download aanbieden, bezoekers vragen om ze terug te bellen, bezoekers contactinformatie verzamelen, een gratis demo of test versie aanbieden. Dit alles is om interactie met potentiële klanten/cliënten aan te gaan. Tijdens deze interactie kun je informatie verzamelen over hun interesses zodat je ze hier later individueel mee kunt benaderen.
We bieden verschillende opties voor Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Zoekmachine Adverteren (SEA).
Kies één van de opties hieronder of neem direct contact op voor meer informatie.
Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?
We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.
Leer van onze ervaring over de beste aanpak voor jouw website of applicatie.