Website zoekmachine optimalisatie (SEO) en SEA

Het optimaliseren van jouw website vindbaarheid in Google kan op verschillende manieren.
Bel mij terug

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen

Hoe komt mijn website hoger in Google?

Hoe komt mijn website hoger in de Google zoekresultaten? Dat is een vraag die we vaak te horen krijgen. Het aanleggen van sterke externe backlinks, ook wel “linkbuilding” genoemd, is één van de elementen die bijdraagt aan het behalen van topposities in Google. Maar welke elementen dragen dan nog meer bij? Lees verder om te kijken hoe je de vindbaarheid van jouw website in Google structureel kunt verbeteren.

Technische optimalisatie
De technische optimalisatie van een website is de eerste fase die gedaan wordt om een inschatting te maken van het project. Deze fase omvat een SEO Audit en een aantal technische verbeteringen die een snel resultaat zullen geven in de zoekmachine positie van de website. Technische optimalisaties zijn bijvoorbeeld afbeelding en media optimalisaties, het verkleinen van bestandsgroottes en het versnellen van de algehele website snelheid.
Meer conversies
Dit deel van de marketing van je website begint tijdens de design fase. Hierbij is het niet alleen belangrijk dat je website gemakkelijk te navigeren is, maar ook om de bezoekersinteractie te sturen. Afhankelijk van je doelen (om meer te verkopen, leads te genereren of abonnees te verzamelen) kunnen we verschillende Call to Actions over de website verspreiden.
Content optimalisatie
Een langetermijn optimalisatieprocess zal alle content van de website nagaan. Content omvat de teksten, maar ook de titels, afbeeldingen en videos. Tijdens deze fase zullen we technische verbeteringen maken en de content reviseren om aan Google’s constant veranderende criteria te voldoen.
Google AdWords
Om directe resultaten te behalen is alleen SEO niet genoeg. In dit geval moet SEO gecombineerd worden met Google Advertenties. Wij kunnen jouw Google AdWords campagne uitvoeren om er voor te zorgen dat deze geoptimaliseerd wordt en je het voordelige Cost per Click (CPC) resultaat behaald.

Hoe schrijf ik SEO-vriendelijke teksten?

Het schrijven van SEO-vriendelijke content is een vak apart. Maar, iedereen kan dit onder de knie krijgen, als je maar weet waarmee je rekening moet houden.

Het is niet voldoende om de lezers van jouw artikelen inhoudelijke meerwaarde te geven. Je content moet ook prettig leesbaar zijn en – belangrijker nog – geoptimaliseerd zijn voor vindbaarheid op belangrijke zoekwoorden.

Hoe meer relevante zoekwoorden jouw tekst bevat, hoe beter je website scoort als gebruikers in Google op het betreffende onderwerp zoeken.

Hoger in Google door zoekwoord onderzoek en concurrentie analyse

Voordat je begint met schrijven en het gebruik van zoekwoorden is het cruciaal dat je begint met een zoekwoord onderzoek. Dit kan gemakkelijk met behulp van gratis tools zoals de Google Zoekwoordplanner (beter bekend als de Keyword Planner).

Met deze tool kun je zien hoe vaak er op bepaalde zoektermen wordt gezocht en krijg je een overzicht van gerelateerde zoekwoorden. De gerelateerde zoekwoorden bieden nieuwe invalshoeken en verbeteren je vindbaarheid voor andere zoekopdrachten rondom het onderwerp. Als je jouw zoekwoorden onderzoek combineert met een analyse van jouw concurrentie kun je inschatten welke posities in de zoekresultaten jouw website kan behalen.

Denk er wel om dat de zoekwoorden die je gebruikt wel gerelateerd aan de content moet zijn, anders loop je het risico dat één van Google’s algoritmes je afstraft.

Technische zoekmachine optimalisatie

De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van uw website in Google.

Conversiegericht webdesign

Tegenwoordig is digitale marketing één van de primaire tools van iedere marketing afdeling. Digitale marketers bestuderen waar web bezoekers naar kijken zodat hun website gebruikt kan worden om de juiste personas aan te spreken. Om dit te bereiken, zal de website georiënteerd worden op deze personas om ze zo aan te trekken via Google en andere marketingkanalen.

In deze oriëntatie zal het webdesign gemaakt worden om deze personas aan te spreken en ze te overtuigen van het merk gedachtegoed. Om deze personas vervolgens te stimuleren om de producten en/of diensten te proberen, worden de “Toevoegen aan winkelwagen” en “Info” buttons vergroot of anders prominent zichtbaar gemaakt. Deze kleine design tweaks helpen om web bezoekers te converteren in daadwerkelijke klanten / cliënten.

Om conversies te behalen, werkt een individuele aanpak meestal het beste. Iedere organisatie heeft haar eigen doelen, wat betekent dat de manier waarop bezoekers benaderd moeten worden verschilt van website tot website. Voorbeelden om bezoekersinteractie te stimuleren zijn: een gratis product aanbieden, een gratis download aanbieden, bezoekers vragen om ze terug te bellen, bezoekers contactinformatie verzamelen, een gratis demo of test versie aanbieden. Dit alles is om interactie met potentiële klanten/cliënten aan te gaan. Tijdens deze interactie kun je informatie verzamelen over hun interesses zodat je ze hier later individueel mee kunt benaderen.

Call to Actions
CTAs (Call to Actions) zijn instrumenten die gebruikt worden om bezoekersinteractie te stimuleren. Een call to action is een element op de website - een button, een formulier, een popup - die iets potentiële klanten iets aanbiedt zodat hun interactie gestimuleerd wordt.
Landingpagina's
Landingspagina’s hebben een vergelijkbare rol met CTAs, maar zijn uitgebreider. Een CTA is slechts één element op een webpagina, terwijl een landingspagina een complete webpagina gefocust op het adverteren of aanbieden van een product of dienst is. Doordat landingspagina’s los van de hoofdwebsite opereren, worden ze meestal gebruikt om bepaalde producten of diensten individueel te marketen. Deze marketingtool werkt extra effectief in combinatie met een goed uitgedachte Google AdWords campagne, aangezien advertenties direct naar de landingspagina kunnen leiden zodat mogelijke afleiding van de hoofdwebsite voorkomen wordt.
Zoekwoordonderzoek en thema indeling

Allereerst achterhalen onze specialisten welke termen uw business kenmerken en waar de pijnpunten van uw potentiële klanten liggen. De zoekvolumes en concurrentie van deze zoektermen worden in kaart gebracht en deze worden zorgvuldig gestructureerd, voor een logische themaverdeling.

Gratis website scan

Bel ons op +31 (0)6 156 447 86, mail naar
info@rminds.nl of laat je gegevens achter zodat wij je kunnen terugbellen

Content optimalisatie

Content optimalisatie is een belangrijk aspect van de SEO (Search Engine Optimization) van jouw website. Het is ook het langst durende aspect, want om relevant te blijven, moet je geoptimaliseerde content aan je website blijven toevoegen. Google controleert altijd de snelheid en andere technische aspecten van je website, maar voor Google - en je voor je bezoekers natuurlijk - is het ook belangrijk om interessante en relevante content op je website te vinden. Content omvat tekst en titels, maar ook afbeeldingen en andere mediabestanden die allemaal een bepaalde beschrijving, zoekwoord frequentie, grote, etc. moeten hebben om geoptimaliseerd voor Google te zijn.

Google AdWords Campagne

Door te adverteren met Google Ads kun je de aandacht in Google trekken naar jouw platform. Afhankelijk van jouw doelen gebruiken we SEA (Search Engine Analysis) om te onderzoeken welke marketing campagnes de beste resultaten zullen opleveren.

Iedereen kan natuurlijk zelf een Google AdWords campagne opzetten. Echter, het idee achter het uitbesteden hiervan is dat de campagne geoptimaliseerd wordt doordat je deze laat managen door een professional. Uiteindelijk zal dit de Cost per Click (CPC) naar beneden brengen terwijl je verkopen stijgen, waardoor je zowel meer tijd als netto winst overhoudt dan wanneer je zelf je campagne zou managen.

AdWords = Strategie = Experimentatie. De grootste AdWords opbrengsten krijg je door fundamentele veranderingen in je tactiek. Iedereen volgt dezelfde regels voor Google, waardoor de belangrijkste AdWords activiteit hetgene is waar niemand over praat - constante R&D en experimentatie.

Prijzen SEO en SEA

We bieden verschillende opties voor Search Engine Optimization en Online Advertisement.

Kies één van de opties hieronder of neem direct contact op voor meer informatie.

Technische optimalizatie
Eenmalige optimalisatie van jouw huidige website om de snelheid te verbeteren en de website te optimaliseren voor mobiel gebruik en Google indexering.
€250,00
Media hervormen en optimalisatie
Technische implementatie van META tags, titels en beschrijvingen
Minimalisatie van HTML, CSS en JavaScript
Server veiligheidscontrole
Sitemap.xml en Robots.txt creatie en onderhoud
Registratie in Google Console
Opzetten van Analytics
Basis SEO
Dit is het basis maandpakket voor SEO onderhoud. Hieronder vallen het monitoren van website items op technische optimalisatie en maandelijkse acties om langzamerhand jouw Google rang te verbeteren.
vanaf €350,00(per maand)
Analyse van de website, onderwerpen, en concurrenten
Opstellen van de belangrijkste groep van zoektermen
Analytics monitoren en rapporteren
Meta tags, content, en linking
Onderhoud van de sitemap
Uptime monitoren
Backlinking
Geavanceerde SEO en SEA
Geavanceerd pakket voor SEO en SEA onderhoud. Deze optie bevat alles van het basis pakket, plus extra krachtige tools om nog sneller resultaten te laten zien.
vanaf €550,00(per maand)
Concurrentie en keyword monitoren
Search Engine Advertising (SEA)
Advertentie Campagnes
Social Media presentie
Budget planning
Maandelijkse Audits
Ook online succes?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en welke missie heb je?

We nemen graag met je door hoe je (nog meer) online succes kunt behalen en hoe wij je kunnen helpen om dat te realiseren.