Hoe komt mijn website hoger in Google?

Een vraag die we vaak te horen krijgen is: Hoe scoort mijn website hoger in Google? Het aanleggen van sterke externe backlinks (linkbuilding / backlinking) is één van de elementen die bijdraagt aan het verbeteren van jouw website positie in zoekmachines. Maar welke elementen tellen nog meer mee? Met deze gratis tips verbeter je geleidelijk de vindbaarheid van je website in Google.

Op zoek naar online succes?

We zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en wat is jullie missie?

We kijken graag hoe je (meer) online success kunt behalen en hoe kunnen helpen dit te realiseren.

SEO-vriendelijke teksten

Het schrijven van SEO-vriendelijke content is een vak apart, maar als je eenmaal weet waarmee je rekening moet houden is dit voor iedereen onder de knie te krijgen.

Voor SEO is het niet voldoende om lezers in artikelen inhoudelijke meerwaarde te bieden. Om goed vindbaar te zijn moet je content ook prettig leesbaar zijn en – belangrijker nog – geoptimaliseerd zijn met belangrijke zoekwoorden. Hoe meer relevante zoekwoorden jouw tekst bevat, hoe beter je website scoort als gebruikers op het betreffende onderwerp in Google zoeken.

Hoe komt mijn website anno 2020 bovenaan in Google?

Let er wel op, hoog in Google komen is niet zo simpel als alleen deze tips toepassen. De manier waarop de algoritmes van zoekmachines websites analyseren verandert namelijk continu. Hierdoor is er geen enkele methode die een positie bovenaan in Google voor 100% kan garanderen.  

Gelukkig is er ook goed nieuws. Er zijn namelijk bewezen effectieve manieren om het algoritme te geven waar het voor ontwikkeld is. En ook dat levert hogere plaatsen in de zoekmachines op. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst.

Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.

Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

Hoger in Google door zoekwoordonderzoek en concurrentieanalyse

Voordat je begint met schrijven en het gebruik van zoekwoorden is het cruciaal dat je begint met een zoekwoordonderzoek. Dit kan gemakkelijk met behulp van gratis tools zoals de Google Zoekwoordplanner (beter bekend als de Keyword Planner).

Met deze tool kun je zien hoe vaak er op bepaalde zoektermen wordt gezocht en krijg je een overzicht van gerelateerde zoekwoorden. De gerelateerde zoekwoorden bieden nieuwe invalshoeken en verbeteren je vindbaarheid voor andere zoekopdrachten rondom het onderwerp. Als je jouw zoekwoordonderzoek combineert met een analyse van jouw concurrentie kun je inschatten welke posities in de zoekresultaten jouw website kan behalen. Denk er wel om dat de zoekwoorden die je gebruikt wel gerelateerd aan de content moet zijn, anders loop je het risico dat één van Google’s algoritmes je afstraft.

Short-tail en long-tail zoektermen

Hoe populairder een zoekterm is, des te groter de concurrentie binnen dit onderwerp. De meeste websites proberen namelijk die content te leveren waar veel mensen naar op zoek zijn.

De meeste zoekmachinegebruikers gebruiken relatief korte zoektermen (short-tail). Langer geformuleerde zoekopdrachten (long-tail) worden minder vaak gebruikt. Hierdoor is er voor long-tail termen minder concurrentie en kun jij hierop makkelijker hoog scoren in Google.

Content optimalisatie | Rocket Minds

Hoe scoor ik op short-tail termen?

Ben jij ambitieus en wil je ook op competitieve shorttail termen meedoen om te concurreren voor de bovenste plekken in Google? Wees je dan bewust van de stevige concurrentie. Hierdoor duurt het lang voordat je website op een hoge(re) positie in Google komt.

Wat is de beste strategie om hoger in Google te komen?

Met een goed doordachte long-tail strategie en een technisch geoptimaliseerde website is het mogelijk om snel een hoge notering in Google te behalen. Een slimme tactiek is om in het begin te kiezen voor een long-tail strategie. Heeft je website autoriteit rondom long-tail termen in de zoekmachine opgebouwd? Dan heb je de solide fundering gecreëerd waarmee je kunt concurreren voor de short-tail zoekwoorden.

Als je nog niet goed weet hoe je moet beginnen kun je onze SEO en SEA experts vrijblijvend naar de mogelijkheden voor jouw eigen website vragen.

Professioneel geoptimaliseerde structuur & content

Wil je jouw website funderen op een goed uitgedachte paginastructuur zodat je bezoekers intuïtief weten hoe ze door jouw menu items moeten navigeren? Wil je daarbij ook dat ze geënthousiasmeerd worden door slim uitgedachte teksten, goed opgezette content, en bijpassende fotos en illustraties? Dan zijn onze website content pakketten dé oplossing voor jou!

Concepten: content en aanpak

Het eerste wat we doen is de tijd nemen om elkaar te leren kennen tijdens een persoonlijke ontmoeting. Tijdens dit gesprek kun je ons al je vragen stellen en zullen we je vragen stellen over je organisatie en de markt waarin je opereert, je klanten en je doelgroep en de diensten en/of producten die je aanbiedt. Hiermee zullen wij een duidelijk overzicht krijgen van jou, jouw organisatiemodel en wat je met jouw website wil bereiken.

Op basis van deze informatie zullen we een opzet van de structuur van jouw webpagina’s maken en de menu layout van je website uitlijnen. Het resultaat zal een logische structuur zijn die jouw webpagina’s, titels, en formulieren op een aantrekkelijke manier presenteert.

Vervolgens zullen we de content voor de website creëren. In de meeste gevallen bestaat dit uit teksten over jouw organisatie, jouw producten en/of diensten en jouw contactgegevens. De content kan natuurlijk ook uit testimonials, blogs, en klantscenario's bestaan. Daarbij zullen we de bijbehorende illustraties plaatsen, of jouw foto’s en/of video’s integreren. Als geheel zal de content gericht worden op het verbeteren van jouw marktpositie en op het stimuleren van jouw bezoekers om de interactie aan te gaan.

Conversion oriented designs

These days, digital marketing is one of the primary tools of any marketing department. Digital marketers study what web visitors are looking for so their website can be used to target the right personas. In order to do this, the website will be oriented toward these personas, which draws them in via Google and other marketing avenues.

In this orientation, the website’s layout is designed to address these personas and convince them of the brand’s ethos. Subsequently, in order to stimulate them to try the brand products and/or services, the “Add to cart” and “Info” buttons are enlarged or made prominently visible otherwise. These little design tweaks help to convert web visitors into actual customers / clients.

In order to achieve conversions, you should always take an individual approach. Each organization has its own goals, which means that the ways to engage visitors vary from website to website. Methods to stimulate visitor engagement include: offering a free product, offering a free download, asking to call visitors back, collecting contact information, and offering a demo or a trial. All this helps to start engaging with potential customers. During this engagement you can accumulate information about what they are interested in, so you can later approach them with this individually.

Conversion oriented designs
Call to Actions

Call to Actions

Call to Actions (CTAs) zijn instrumenten die gebruikt worden om bezoekersinteractie te stimuleren. Een call to action is een element op de website - een button, een formulier, een popup - die potentiële klanten iets aanbiedt zodat hun interactie gestimuleerd wordt.

Landingspagina's

Landingspagina's

Landingspagina’s hebben een vergelijkbare rol met CTAs, maar zijn uitgebreider. Een CTA is slechts één element op een webpagina, terwijl een landingspagina een complete webpagina gefocust op het adverteren of aanbieden van een product of dienst is. Doordat landingspagina’s los van de hoofdwebsite opereren, worden ze meestal gebruikt om bepaalde producten of diensten individueel te marketen. Deze marketingtool werkt extra effectief in combinatie met een goed uitgedachte Google AdWords campagne, aangezien advertenties direct naar de landingspagina kunnen leiden om zo potentiële afleiding van de hoofdwebsite te voorkomen.