Het optimaliseren van jouw website vindbaarheid in Google vereist een aanpak waarbij verschillende acties worden gecombineerd.
Hoe komt mijn website hoger in Google?
Hoe komt mijn website hoger in de Google zoekresultaten? is een vraag die we vaak te horen krijgen. Het aanleggen van sterke externe backlinks, ook wel “linkbuilding” genoemd, is één van de elementen die bijdraagt aan het behalen van topposities in Google. Maar welke elementen dragen dan nog meer bij? Lees verder om te kijken hoe je de vindbaarheid van jouw website in Google structureel kunt verbeteren.
De technische optimalisatie van een website is de eerste fase die gedaan wordt om een inschatting te maken van het project. Deze fase omvat een SEO Audit en een aantal technische verbeteringen die een snel resultaat zullen geven in de zoekmachine positie van de website. Technische optimalisaties zijn bijvoorbeeld afbeelding en media optimalisaties, het verkleinen van bestandsgroottes en het versbeteren van de algehele website snelheid.
Dit deel van de marketing van je website begint tijdens de design fase. Hierbij is het niet alleen belangrijk dat je website gemakkelijk te navigeren is, maar ook om de bezoekersinteractie te sturen. Afhankelijk van je doelen (om meer te verkopen, leads te genereren of abonnees te verzamelen) kunnen we verschillende Call to Actions (CTAs) over de website verspreiden.
Bij een langetermijn optimalisatieprocess zullen we alle content van de website analyseren. Content omvat de teksten, maar ook de titels, afbeeldingen en videos. Tijdens deze fase zullen we technische verbeteringen maken en de content reviseren om aan Google’s constant veranderende criteria te voldoen.
Om directe resultaten te behalen is alleen SEO niet genoeg. In dit geval moet SEO gecombineerd worden met Google Advertenties. Wij kunnen jouw Google AdWords campagne uitvoeren om er voor te zorgen dat deze geoptimaliseerd wordt en je het voordeligste Cost per Click (CPC) resultaat behaalt.
Op zoek naar online succes?
We zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en wat is jullie missie?
We kijken graag hoe je (meer) online success kunt behalen en hoe kunnen helpen dit te realiseren.
Content optimalisatie
Content optimalisatie is een belangrijk aspect van de SEO (Search Engine Optimization) van jouw website. Het is ook het langst durende aspect, want om relevant te blijven, moet je geoptimaliseerde content aan je website blijven toevoegen. Google controleert altijd de snelheid en andere technische aspecten van je website, maar voor Google - en je voor je bezoekers natuurlijk - is het ook belangrijk om interessante en relevante content op je website te vinden. Content omvat niet alleen tekst en titels, maar ook afbeeldingen en andere mediabestanden die allemaal een bepaalde beschrijving, zoekwoord frequentie, grote, etc. moeten hebben om geoptimaliseerd voor Google te zijn.
Hoe schrijf ik SEO-vriendelijke teksten?
Het schrijven van SEO-vriendelijke content is een vak apart. Maar, gelukkig kan iedereen dit onder de knie krijgen, als je maar weet waar je rekening mee moet houden. Het is niet voldoende om de lezers van jouw artikelen inhoudelijke meerwaarde te geven. Je content moet ook prettig leesbaar zijn en – belangrijker nog – geoptimaliseerd zijn voor vindbaarheid op belangrijke zoekwoorden.
Hoe meer relevante zoekwoorden jouw tekst bevat, hoe beter je website scoort als gebruikers in Google op het betreffende onderwerp zoeken.
Hoger in Google door zoekwoord onderzoek en concurrentie analyse
Voordat je begint met schrijven en het gebruik van zoekwoorden is het cruciaal dat je begint met een zoekwoord onderzoek. Gelukkig kan dit gemakkelijk met behulp van gratis tools zoals de Google Zoekwoordplanner (beter bekend als de Keyword Planner).
Met deze tool kun je zien hoe vaak er op bepaalde zoektermen wordt gezocht en krijg je een overzicht van gerelateerde zoekwoorden. De gerelateerde zoekwoorden bieden nieuwe invalshoeken en verbeteren je vindbaarheid voor andere zoekopdrachten rondom het onderwerp. Als je jouw zoekwoorden onderzoek combineert met een analyse van jouw concurrentie kun je inschatten voor welke posities in de zoekresultaten jouw website kan concurreren.
Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)
De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.
Google AdWords Campagne
Door te adverteren met Google Ads kun je in Google de aandacht trekken naar jouw platform. Afhankelijk van jouw doelen doen we een zoekmachine analyse om te onderzoeken welke marketing campagnes de beste resultaten zullen opleveren.
Iedereen kan natuurlijk zelf een Google AdWords campagne opzetten. Echter, het idee achter het uitbesteden hiervan is dat de campagne geoptimaliseerd wordt doordat je deze laat managen door een professional. Uiteindelijk zal dit de Cost per Click (CPC) naar beneden brengen terwijl je verkopen stijgen, waardoor je zowel meer tijd als netto winst overhoudt dan wanneer je zelf je campagne zou managen.
AdWords = Strategie = Experimentatie. De grootste AdWords opbrengsten krijg je door fundamentele veranderingen in je tactiek. Iedereen volgt dezelfde regels voor Google, waardoor de belangrijkste AdWords activiteit hetgene is waar niemand over praat - constante R&D en experimentatie.