De corporate website is tegenwoordig de beste manier om je bedrijf er online uit te laten springen.
De corporate website is complex en vertegenwoordigd het officiële digitale gezicht van een bedrijf. De website weergeeft het bedrijfsdoel en bevat uitgebreide informatie over het bedrijf voor de klanten en/of cliënten en partners en/of stakeholders. Denk bijvoorbeeld aan de bedrijfsvisie en bedrijfsactiviteiten, maar ook de aangeboden producten en diensten. Daarnaast is er vaak een diensten- of productencatalogus en zijn er extra's zoals een forum, opiniepeilingen of berichtenboxen op de website.
-
1Zoeken naar nieuwe klanten, partners en stakeholders
-
2Zoeken naar nieuwe werknemers
-
3Vertegenwoordigen en structureren van het bedrijfsimago
-
4Faciliteren van gemakkelijke en snelle communicatie met cliënten, partners en stakeholders
-
5Fungeren als content en management platform
De content van een corporate website hangt af van de doelen en taken dat een bedrijf wil behalen. Het is dus belangrijk om bij het maken van jouw corporate website de eigenschappen, voordelen en specialisaties van jouw bedrijf in acht te nemen. Aangezien een corporate website zoveel belangrijke functies heeft, is het van belang om de ontwikkeling door professionele specialisten te laten doen.
Een corporate website kan ook fungeren als advertentie platform. Het voordeel van de corporate website – vergeleken met andere advertentievormen – is dat de website de doelgroep ook meteen informeert over de bedrijfsproducten en diensten. Op deze manier biedt de corporate website een efficiënte en goedkope manier om je bedrijf te adverteren.
Applicatie platforms
App stores zijn tegenwoordig de beste markten om nieuwe digitale producten te publiceren. Bijna iedereen heeft nu een smartphone en deze wordt over het algemeen vaker gebruikt dan computers. Om deze reden is het voor iedereen slim om mobiele toegang voor huidige en toekomstige klanten en/of cliënten te overwegen.
Door de snelle progressie in technologie kunnen mobiele applicaties tegenwoordig op meerdere manieren gecodeerd worden. De meest gebruikte codes zijn de “native” (inheemse) programmeertalen van de besturingssystemen: Swift of C voor iOS en Java voor Android. Wanneer je een app in deze native talen - een native applicatie - laat maken, kun je gemakkelijk gebruik maken van alle native functionaliteiten van deze devices. Het nadeel is echter de ontwikkelingskosten, want om zowel de iOS als de Android markt te voorzien zul je voor ieder besturingssysteem een aparte app moeten maken.
De beste manier om deze extra kosten te voorkomen is door niet een native, maar een “web-based” of “hybrid” applicatie te laten maken. Met nieuwe uitgebreide web technologieën zoals React Native of Ionic framework kunnen webapplicaties voor meerdere besturingssystemen gebouwd worden met slechts één codebase.
iOS mobiele apps
iOS applicaties zijn ontwikkeld voor alle Apple mobiele apparaten, zoals iPhones en iPads. Een native iOS applicatie kan gebouwd worden in één van Apple’s programmeertalen - Swift of C. Denk er wel om dat de infrastructuur en het ecosysteem van Apple vereist dat je een Apple Developer account hebt voordat je begint met de ontwikkeling. Daarbij kun je op iOS devices niet applicaties in ontwikkeling installeren zoals op een android telefoon.
Android apps
De developers omgeving van Android is simpeler. Er zijn niet echt restricties op de technologie, het ecosysteem, of de code hier. Echter, wat Android app development complex maakt is de compatibiliteit. Waar Apple maar een bepaald aantal devices heeft waar je apps voor hoeft te maken, kent Android geen limieten, want Android is een open-source besturingssysteem. Dit betekent dat je een hoop (compatibiliteits)tests moet doen voor allerlei devices en Android versies.
Web-based apps
React Native en Ionic frameworks worden de laatste tijd steeds populairder. Met deze frameworks kun je één app maken die op alle besturingssystemen (iOS, Android, en zelfs Desktop besturingssystemen) werkt. Dit is mogelijk omdat deze apps on web-technologie draaien en niet op native programmeertalen. Web-versie apps bestaan van binnen uit een reguliere browser, wat betekent dat je eigenlijk een browser op je mobiele device opent die eruit ziet en functioneert als een individuele app.
-
1Definiëren van de doelgroep (geslacht, leeftijd, sociale status, locatie)
-
2Beschrijving van de gedragsfactoren van de doelgroep, inclusief de acties, wensen en hun voorkeurs (social) media
-
3Onderzoeken van de bedrijfsstrategie, doelen en tactieken
-
4Bestuderen van de concurrentie en het identificeren van de sterke punten van jouw bedrijf
-
1Voorprojectanalyse
-
2Uitschrijven van de technische analyse en propositie
-
3Prototyping
-
4Ontwikkelen van een design concept
-
5Lay-out
-
6Front-end development
-
7Interaction design (IxD)
-
8Back-end ontwikkeling en CMS-integratie
-
9Invullen van de content
-
10Testfase
-
11Lanceren van de website
-
12Ondersteuning en onderhoud
Op zoek naar online succes?
We zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en wat is jullie missie?
We kijken graag hoe je (meer) online success kunt behalen en hoe kunnen helpen dit te realiseren.