The importance of branding
Een merk is zeker geen zorgeloos onderwerp. Het is een cruciaal element voor elke organisatie. Maar al te vaak wordt het logo design behandeld als zijnde verwisselbaar met een merk. Ook al gaan deze concepten hand in hand, ze zijn niet hetzelfde. Veel bedrijven onderschatten de echte waarde van een merk en wat je ermee kunt bereiken, en kiezen alleen voor een logo. Dus, wat is het verschil tussen een merk en een logo, en waarom is het overstappen van een logo naar een merk zo moeilijk? Waarom heb je een merk nodig en niet gewoon alleen een logo? Laten we dit uiteenrafelen.
Ik heb een kleine organisatie, heb ik echt een merk nodig?
Een effectief merk kan jouw product of organisatie uniek maken. Door een merk op te bouwen wordt jouw product of organisatie niet slechts één van de vele vergelijkbare alternatieven meer, maar juist iets wat garant staat voor alles dat jouw merk vertegenwoordigt. Een merk, waarmee je opvalt ten opzichte van de competitie is vooral belangrijk in een competitieve markt, ongeacht de grote van je organisatie.
-
1Om aan te geven dat je daadwerkelijk gevestigd bent
-
2Om meer cliënten aan te trekken
-
3Om jouw geloofwaardigheid te vergroten
-
4Om memorabeler te zijn
-
5Om op te vallen binnen jouw branche
-
6Om er “groter” uit te zien
-
7Om klanten een gevoel van stabiliteit te geven
-
8Om jouw organisatienaam duidelijk te maken