Geschreven door Merlijn Broersma 19 oktober 2019
Welke data gebruik je een CRM voor?

Een CRM (Customer Relations Management) systeem is een software programma dat alle data gerelateerd aan je klanten, relaties en bedrijfsactiviteiten bijhoudt.

Meer dan een opslag van contactgegevens, een CRM kan zo’n beetje alles bijhouden wat van belang is voor de ondernemingen van een organisatie: interactie en activiteiten logboeken, de diensten die de organisatie heeft verricht, officiële documenten zoals offertes en contracten, herinneringen, import en export goederen, voorraadbeheer, leveranciers, marketing tools en het kan zelfs verbonden worden met de software dat een organisatie al gebruik van maakt.

  • 1
    De juiste werknemers aan de juiste projecten toewijzen
  • 2
    De organisatieactiviteiten te overzien
  • 3
    De beste organisatiestrategie te bepalen
  • 4
    De (toekomstige) koers van de organisatie in te plannen
Op zoek naar online succes?

We zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en wat is jullie missie?

We kijken graag hoe je (meer) online success kunt behalen en hoe kunnen helpen dit te realiseren.

Hoe verbetert een CRM de Workflow?

Met een CRM kan een organisatie gemakkelijk leads bijhouden, follow-ups inplannen, en projecten die stil staan pauzeren. Daarbij kunnen import/export bedrijven een CRM gebruiken om hun voorraad te overzien en om ervoor te zorgen dat leveranciers op tijd gecontacteerd worden.

Zo kunnen bedrijven een doorlopend gesprek aanhouden met hun relaties en voorkomen dat deze lastig gevallen worden met verschillende contactpersonen of overbodige informatie. Bovendien maakt een CRM het gemakkelijker voor werknemers om elkaars projecten over te nemen (tijdens een zwangerschap, vakantie, of ziekte bijvoorbeeld) en voor nieuwe werknemers om hun werk te beginnen.

Wat is een CRM en Hoe Helpt het Mijn Organisatie? | Rocket Minds
  • 1
    Leads generen, bijhouden en opvolgen
  • 2
    Voorraad overzien, goederen traceren en deze op tijd aanvullen
  • 3
    Een doorlopend gesprek met cliënten, leveranciers en partners voeren
  • 4
    Gemakkelijk nieuwe werknemers introduceren of werknemers elkaars projecten over laten nemen
  • 5
    Voorkomen dat werknemers per ongeluk dubbel werk verrichten
CRM op maat vs. bestaande CRM-systemen

Voorgeprogrammeerde CRMs (bijv. TeamLeader, ZohoCRM en Monday.com) hebben hoop basisintegraties die zullen werken voor veel gevallen. Echter, deze CRMs kunnen niet geïntegreerd worden met interne software of software van derden die voor jouw organisatie gemaakt is. Ons eigen CRM bij Rocket Minds, bijvoorbeeld, is geïntegreerd met onze opslagsystemen waar alle bestanden per project staan, een programma dat de werknemersuren per project bijhoudt en de kalender, e-mail en boekhoudsoftware die we gebruiken.

Natuurlijk kun je ook gewoon Microsoft Excel of een vergelijkbaar programma gebruiken om de informatiestromen van je organisatie bij te houden en te managen, maar hiermee kamp je altijd met veiligheidsrisico’s en problemen zoals het synchroniseren tussen werknemers en de afhankelijkheid van apparaten en updates.

Dus, als je denkt dat jouw organisatie kan profiteren van een eigen CRM-systeem, neem dan contact op voor een gratis introductiegesprek of laat je gegevens achter zodat we jou kunnen terugbellen. Wij zullen de mogelijkheden voor jouw organisatie bestuderen en uitleggen welke software we kunnen integreren om een CRM-systeem voor jouw organisatiebehoeften te ontwikkelen.