Conversiegericht design

Rocket Minds kan je in dit gehele proces ondersteunen. Wanneer jouw website gestructureerd is vormgegeven, zal de bezoeker uitgenodigd worden tot handelen en sneller jouw producten aanschaffen. Wij kunnen het onderzoek op dit gebied uitvoeren en helpen met het ontwikkelen van een conversiegericht webdesign.

Overtuigen van bezoekers

Welke manier van designen leidt tot conversie optimalisatie? De meest effectieve instrumenten zijn landingspagina’s, aangezien deze gemakkelijk geoptimaliseerd kunnen worden zonder dat het design van de hoofdwebsite “aangetast” wordt. Daarnaast moeten bezoekers door middel van een Call To Action (CTA) meteen kunnen handelen - aankopen doen, een offerte aanvragen, inschrijven voor jouw nieuwsbrief, noem maar op. Verder moeten jouw pagina's vertrouwen, toegankelijkheid en overzichtelijkheid uitstralen. Al deze punten samen vormen één geheel, namelijk de conversie optimalisatie van jouw website.

Conversiegerichte webshop

Laat Rocket Minds jouw conversiegerichte webshop maken.

Het aanschaffen van jouw eigen webshop draait om het behalen van resultaat. Als je een eigen webshop opent, is dit natuurlijk om verkopen te genereren. De product impressies zijn belangrijk, maar het is nog veel belangrijker dat jouw bezoekers daadwerkelijk hun aankopen doen op jouw webshop. Om dit te bereiken is het belangrijk dat bezoekers subtiel door de online winkelomgeving worden geleid, dat ze vragen kunnen stellen en dat ze worden aangezet tot het doen van een aankoop. Dit proces is waar conversiegericht webdesign aan te pas komt.

Conversiegerichte webshop
Websitebezoekers omzetten in klanten

Websitebezoekers omzetten in klanten

Nadat bezoekers zijn aangekomen op jouw website, moeten deze natuurlijk worden omgezet in klanten. Daarom creëert Rocket Minds altijd conversiegerichte webdesigns. Deze zijn gericht op een helder doel en beschikken over tactische implementaties van buttons, content en andere functionaliteiten.

Vindbaarheid in Google

Vindbaarheid in Google

Allereerst moet jouw website natuurlijk relevante bezoekers hebben om rendement te kunnen behalen. Vindbaarheid in Google is hier essentieel voor. Daarom zorgt Rocket Minds voor 100% technische optimalisatie van haar websites en geven we daarbij een uitgebreid SEO advies voordat de website live gaat.

Content optimalisatie

Content optimalisatie is een belangrijk aspect van de SEO (Search Engine Optimization) van jouw website. Het is ook het langst durende aspect, want om relevant te blijven, moet je geoptimaliseerde content aan je website blijven toevoegen. Google controleert altijd de snelheid en andere technische aspecten van je website, maar voor Google - en je voor je bezoekers natuurlijk - is het ook belangrijk om interessante en relevante content op je website te vinden. Content omvat niet alleen tekst en titels, maar ook afbeeldingen en andere mediabestanden die allemaal een bepaalde beschrijving, zoekwoord frequentie, grote, etc. moeten hebben om geoptimaliseerd voor Google te zijn.

Content optimalisatie

Google tools

Google biedt een hoop tools om je huidige situatie te analyseren en deze te verbeteren. Google Analytics en Google Tag Manager traceren de activiteiten van jouw bezoekers en kunnen dus gebruikt worden tijdens je marketing campagnes. Daarnaast raden we ook innovatieve tools zoals HotJar aan, waarmee je precies kunt zien hoe bezoekers jouw website navigeren.

Daarnaast kun je met Google Search Console je eigen sitemap en robots.txt bestanden indienen. Hiermee kan Google jouw webpagina’s sneller indexeren. Voor de beste resultaten is het daarom belangrijk dat je deze integraties altijd up-to-date houdt.

Tot slot kun je jouw website registreren in Google Mijn Bedrijf en Google Maps. Dit zijn simpele maar effectieve manieren om je zichtbaarheid te verhogen. Daarbij verhoogt een Google registratie jouw betrouwbaarheid en geeft het bezoekers informatie over je expertise, je openingstijden en reviews.

Op zoek naar online succes?

We zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en wat is jullie missie?

We kijken graag hoe je (meer) online success kunt behalen en hoe kunnen helpen dit te realiseren.

Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

De technische optimalisatie is vaak een ondergeschoven kindje binnen SEO. Toch draagt het als geen ander bij aan de indexeerbaarheid en de vindbaarheid van jouw website in Google.

Technische SEO (Zoekmachine Optimalisatie)

Google AdWords Campagne

Door te adverteren met Google Ads kun je in Google de aandacht trekken naar jouw platform. Afhankelijk van jouw doelen doen we een zoekmachine analyse om te onderzoeken welke marketing campagnes de beste resultaten zullen opleveren.

 

Iedereen kan natuurlijk zelf een Google AdWords campagne opzetten. Echter, het idee achter het uitbesteden hiervan is dat de campagne geoptimaliseerd wordt doordat je deze laat managen door een professional. Uiteindelijk zal dit de Cost per Click (CPC) naar beneden brengen terwijl je verkopen stijgen, waardoor je zowel meer tijd als netto winst overhoudt dan wanneer je zelf je campagne zou managen.

 

AdWords = Strategie = Experimentatie. De grootste AdWords opbrengsten krijg je door fundamentele veranderingen in je tactiek. Iedereen volgt dezelfde regels voor Google, waardoor de belangrijkste AdWords activiteit hetgene is waar niemand over praat - constante R&D en experimentatie.

Google AdWords Campagne
Gratis consultatie

Boek dan een introductiegesprek