Corporate Websites

De corporate website is tegenwoordig de beste manier om je bedrijf er online uit te laten springen.
De corporate website is complex en vertegenwoordigd het officiële digitale gezicht van een bedrijf. De website weergeeft het bedrijfsdoel en bevat uitgebreide informatie over het bedrijf voor de klanten en/of cliënten en partners en/of stakeholders. Denk bijvoorbeeld aan de bedrijfsvisie en bedrijfsactiviteiten, maar ook de aangeboden producten en diensten. Daarnaast is er vaak een diensten- of productencatalogus en zijn er extra's zoals een forum, opiniepeilingen of berichtenboxen op de website.
Met een corporate website tackle je effectief uitdagingen zoals het bedrijf uitbreiden naar nieuwe markten of het vinden van nieuwe partners, klanten of stakeholders. Het is daarom ook niet verrassend dat wereldwijd ambitieuze bedrijven gebruikt maken van een corporate website. Het is immers zo’n potent recept.
In tegenstelling tot de landingspagina faciliteert de corporate website verscheidene interacties met haar gebruikers. Zulke interacties zijn bijvoorbeeld: online kostencalculaties, de verkoop van producten en/of diensten, marketingonderzoeken of promoties, nieuws items voor bezoekers, verzameling van feedback, het uitvoeren van opiniepeilingen en het ontvangen van sollicitaties op vacatures. De corporate website kan dus praktisch gebruikt worden voor elke klantinteractie dat een bedrijf behoefte aan heeft.
Aangezien de corporate website ook als een belangrijk imagotool fungeert, krijgt het design altijd de volledige aandacht. Dit design moet namelijk goed overeenkomen met de bedrijfsstijl zodat het bedrijf gemakkelijk herkent wordt en vertrouwen van potentiële klanten, partners en de pers opwekt.
In onze tijd van digitale communicatie is het hebben van een corporate website dus een must voor elk serieus bedrijf. De corporate website helpt voor meerdere doelen tegelijk, namelijk:
-
Zoeken naar nieuwe klanten, partners en stakeholders
-
Zoeken naar nieuwe werknemers
-
Vertegenwoordigen en structureren van het bedrijfsimago
-
Faciliteren van gemakkelijke en snelle communicatie met cliënten, partners en stakeholders
-
Fungeren als content en management platform
De content van een corporate website hangt af van de doelen en taken dat een bedrijf wil behalen. Het is dus belangrijk om bij het maken van jouw corporate website de eigenschappen, voordelen en specialisaties van jouw bedrijf in acht te nemen. Aangezien een corporate website zoveel belangrijke functies heeft, is het van belang om de ontwikkeling door professionele specialisten te laten doen.
Een corporate website kan ook fungeren als advertentie platform. Het voordeel van de corporate website – vergeleken met andere advertentievormen – is dat de website de doelgroep ook meteen informeert over de bedrijfsproducten en diensten. Op deze manier biedt de corporate website een efficiënte en goedkope manier om je bedrijf te adverteren.
Applicatie platforms
App stores zijn tegenwoordig de beste markten om nieuwe digitale producten te publiceren. Bijna iedereen heeft nu een smartphone en deze wordt over het algemeen vaker gebruikt dan computers. Om deze reden is het voor iedereen slim om mobiele toegang voor huidige en toekomstige klanten en/of cliënten te overwegen.
Door de snelle progressie in technologie kunnen mobiele applicaties tegenwoordig op meerdere manieren gecodeerd worden. De meest gebruikte codes zijn de “native” (inheemse) programmeertalen van de besturingssystemen: Swift of C voor iOS en Java voor Android. Wanneer je een app in deze native talen - een native applicatie - laat maken, kun je gemakkelijk gebruik maken van alle native functionaliteiten van deze devices. Het nadeel is echter de ontwikkelingskosten, want om zowel de iOS als de Android markt te voorzien zul je voor ieder besturingssysteem een aparte app moeten maken.
De beste manier om deze extra kosten te voorkomen is door niet een native, maar een “web-based” of “hybrid” applicatie te laten maken. Met nieuwe uitgebreide web technologieën zoals React Native of Ionic framework kunnen webapplicaties voor meerdere besturingssystemen gebouwd worden met slechts één codebase.
iOS mobiele apps
iOS applicaties zijn ontwikkeld voor alle Apple mobiele apparaten, zoals iPhones en iPads. Een native iOS applicatie kan gebouwd worden in één van Apple’s programmeertalen - Swift of C. Denk er wel om dat de infrastructuur en het ecosysteem van Apple vereist dat je een Apple Developer account hebt voordat je begint met de ontwikkeling. Daarbij kun je op iOS devices niet applicaties in ontwikkeling installeren zoals op een android telefoon.
Android apps
De developers omgeving van Android is simpeler. Er zijn niet echt restricties op de technologie, het ecosysteem, of de code hier. Echter, wat Android app development complex maakt is de compatibiliteit. Waar Apple maar een bepaald aantal devices heeft waar je apps voor hoeft te maken, kent Android geen limieten, want Android is een open-source besturingssysteem. Dit betekent dat je een hoop (compatibiliteits)tests moet doen voor allerlei devices en Android versies.
Web-based apps
React Native en Ionic frameworks worden de laatste tijd steeds populairder. Met deze frameworks kun je één app maken die op alle besturingssystemen (iOS, Android, en zelfs Desktop besturingssystemen) werkt. Dit is mogelijk omdat deze apps on web-technologie draaien en niet op native programmeertalen. Web-versie apps bestaan van binnen uit een reguliere browser, wat betekent dat je eigenlijk een browser op je mobiele device opent die eruit ziet en functioneert als een individuele app.
Ontwikkel mijn app
Het maken van een corporate website: Hoe pakken we dat bij Rocket Minds aan?
Als het aankomt op het maken van een corporate website, dan duiken we eerst in het bedrijf van onze cliënten voordat we met ontwikkelen beginnen. Tijdens deze fase bestuderen we de geschiedenis, de strategie en de doelen van jouw bedrijf om een goed beeld te vormen. Wij geloven dat dit de beste manier is om een product af te leveren dat aan onze kwaliteitseisen voldoet en dat ook daadwerkelijk winst oplevert voor jouw bedrijf. Om dit goed te doen beginnnen we met een marketinganalyse aan het begin van het project. Deze analyse omvat:
-
Definiëren van de doelgroep (geslacht, leeftijd, sociale status, locatie)
-
Beschrijving van de gedragsfactoren van de doelgroep, inclusief de acties, wensen en hun voorkeurs (social) media
-
Onderzoeken van de bedrijfsstrategie, doelen en tactieken
-
Bestuderen van de concurrentie en het identificeren van de sterke punten van jouw bedrijf
De stappen voor het maken van een corporate website gaan als volgt:
-
Voorprojectanalyse
-
Uitschrijven van de technische analyse en propositie
-
Prototyping
-
Ontwikkelen van een design concept
-
Lay-out
-
Front-end development
-
Interaction design (IxD)
-
Back-end ontwikkeling en CMS-integratie
-
Invullen van de content
-
Testfase
-
Lanceren van de website
-
Ondersteuning en onderhoud
Op zoek naar online succes?
We zijn benieuwd naar jouw verhaal! Wat doet jouw organisatie en wat is jullie missie?
We kijken graag hoe je (meer) online success kunt behalen en hoe kunnen helpen dit te realiseren.