Geschreven door Merlijn Broersma 26 augustus 2017
The importance of branding

Een merk is zeker geen zorgeloos onderwerp. Het is een cruciaal element voor elke organisatie. Maar al te vaak wordt het logo design behandeld als zijnde verwisselbaar met een merk. Ook al gaan deze concepten hand in hand, ze zijn niet hetzelfde. Veel bedrijven onderschatten de echte waarde van een merk en wat je ermee kunt bereiken, en kiezen alleen voor een logo. Dus, wat is het verschil tussen een merk en een logo, en waarom is het overstappen van een logo naar een merk zo moeilijk? Waarom heb je een merk nodig en niet gewoon alleen een logo? Laten we dit uiteenrafelen.

Waarom Heb ik een Merk Nodig? | Rocket Minds
Ik heb een kleine organisatie, heb ik echt een merk nodig?

Een effectief merk kan jouw product of organisatie uniek maken. Door een merk op te bouwen wordt jouw product of organisatie niet slechts één van de vele vergelijkbare alternatieven meer, maar juist iets wat garant staat voor alles dat jouw merk vertegenwoordigt. Een merk, waarmee je opvalt ten opzichte van de competitie is vooral belangrijk in een competitieve markt, ongeacht de grote van je organisatie.

  • 1
    Om aan te geven dat je daadwerkelijk gevestigd bent
  • 2
    Om meer cliënten aan te trekken
  • 3
    Om jouw geloofwaardigheid te vergroten
  • 4
    Om memorabeler te zijn
  • 5
    Om op te vallen binnen jouw branche
  • 6
    Om er “groter” uit te zien
  • 7
    Om klanten een gevoel van stabiliteit te geven
  • 8
    Om jouw organisatienaam duidelijk te maken