Geschreven door Merlijn Broersma 14 juli 2018
Een belangrijke service die we onze cliënten aanraden is ons onderhoudspakket

Met deze service wijden we een afgesproken aantal werkuren per maand toe aan onderhoud en ondersteuning van het geleverde product – websites, webshops, (web)applicaties, noem maar op.

Met deze service krijgt jouw website of applicatie een hogere prioriteit voor het beantwoorden van vragen en voor het oplossen van bugs. Daarnaast zorgen wij er ook voor dat server waar het product op gehost wordt elke week gecontroleerd wordt op fouten zodat wij een up-time van 99,7% kunnen garanderen. Daarbij bewaren we ook nog dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse back-ups van jouw bestanden voor ten minste 12 weken vanaf de datum dat ze aangemaakt zijn.

Wat als ik geen onderhoudsabonnement heb?

Of je nou een actief onderhoudspakket hebt of niet, bij Rocket Minds krijg je altijd hulp bij het oplossen van problemen en antwoord op welke vraag dan ook. Maar als er al vragen of ondersteuningsaanvragen van cliënten met het onderhoudspakket zijn, dan zullen deze prioriteit krijgen en kan de wachttijd voor jouw probleem dus oplopen. Daarbij doen we ook geen automatische server checks en back-ups, en kunnen we dus ook geen 99.7% up-time garantie bieden.

Als een standaardservice, nemen we bij Rocket Minds altijd 5-10% van de totale projecttijd om de basisprocedures te testen aan het einde van het project. Maar, helaas is dit niet altijd genoeg om alle mogelijke fouten die op de lange termijn zouden kunnen optreden te vinden. Een onderhoudsabonnement zorgt er dus voor dat je ook op de lange termijn garantie hebt op een goedlopende website en/of applicatie.