Geschreven door Merlijn Broersma 14 maart 2017
Over Google Analytics

Je kunt gebruik maken van meerdere Analytics platformen, maar de meest gebruikte is Google Analytics. Hiermee biedt Google jou de mogelijkheid om jouw verkopen en conversies te meten. Ook geeft het jou up-to-date informatie over de gebruikers van jouw website, de plek waar ze vandaan komen, de pagina's die ze bezocht hebben en hoeveel tijd ze besteden aan elk van de bezochte pagina’s.

Definitie:

Google Analytics is een gratis online programma van Google dat het mogelijk maakt om statistieken te meten. Deze statistieken geven je inzicht in het gedrag van jouw website of intranet bezoekers.

Website optimalisatie

Het optimaliseren van een website kent vele facetten: technische optimalisatie, conversiegericht designen en natuurlijk zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA). Ben je benieuwd hoe we dit bij Rocket Minds doen en hoe we jouw website of webshop naar succes kunnen leiden? Klik hieronder om meer te lezen!

SEO en SEA

Zoekmachine marketing is een proces dat langzaam vordert. Maar als je kiest om onze SEO en SEA specialisten hierbij te betrekken, kun je er zeker van zijn dat je op den duur de vruchten van een verhoogd website verkeer plukt.

Google AdWords

Google's zoekresultaten worden niet alleen door algoritmes geïndexeerd, maar ook door betaalde online advertenties. Google AdWords - ofwel zoekmachine adverteren (SEA) - stelt je in staat om direct op Google's eerste pagina te staan zonder een compleet geoptimaliseerde website.

Meer conversies

Nadat je bezoekers hebt aangetrokken, moeten deze natuurlijk omgezet worden in klanten, cliënten of leads. Daarvoor ontwerpen we bij Rocket Minds conversiegerichte designs: gefocust op een helder doel, met tactische implementaties van Call to Actions, knoppen en andere functionaliteiten.

Content optimalisatie

Zodra de technische optimalisatie is afgerond, kunnen we ons richten het andere element van SEO, namelijk content optimalisatie. Hierbij analyseren we zoekwoorden om zo de website content (teksten, titels, afbeeldingen, video's) te optimaliseren.

Lees meer
Website optimalisatie
Waarom heb ik Google Analytics data nodig?

Met behulp van deze data kun je jouw gebruikers analyseren, en op basis van deze informatie bepalen welk deel van de inhoud van jouw website aantrekkelijker is voor jouw gebruikers. Vervolgens kun je jouw content aanpassen op deze bevindingen waardoor toekomstige gebruikers meer tijd op jouw website zullen doorbrengen en bovendien sneller terug zullen keren. Dit zal bijdragen aan jouw websitedoelen en zo leiden tot meer leads of sales.

Een krachtige functie dat Google Analytics biedt is het synchroniseren van jouw Analytics-profiel met jouw Google AdWords-account voor het ontvangen van feedback over jouw Google reclames.

Wat Zijn Google Statistics en Google Analytics? | Rocket Minds
Het merendeel van de bezoekers gebruikt een mobiel apparaat, is dit normaal?

Ja, tegenwoordig is dit volkomen normaal. Meer dan 50% van de bezoekers gebruikt vaker hun mobiele apparaat dan hun laptop of PC om op het internet te surfen. Het is daarom belangrijk om te controleren of jouw website mobiel vriendelijk is. Als dit niet het geval is, is het belangrijk om jouw website zo snel mogelijk te optimaliseren voor mobiel gebruik, want dit is ook een belangrijke factor voor Google's indexeringsformule.

Google Analytics-rapportage.

Het dashboard van Google Analytics biedt je de mogelijkheid om complexe en aangepaste rapporten over de informatie die je nodig hebt te ontvangen. Je kunt aangeven in welke onderwerpen je geïnteresseerd bent zodat Google analytics een rapport genereert met alleen die informatie die relevant voor jou is.

Real time websitegebruikers

Wil je zien wie er op dit moment jouw website bezoekt? Real-time data biedt je deze mogelijkheid. Hiermee kun je kunt de pageviews, locaties, tijd besteed aan jouw website, actieve pagina's, bron, etc. van jouw huidige bezoekers inzien.