Geschreven door Merlijn Broersma 20 juli 2017

Kleurstalen zijn één van de voornaamste elementen die het merk van jouw organisatie vormen. De kleurstalen die gebruikt worden op de website zullen jouw bedrijf online vertegenwoordigen en zijn deel van de huisstijl van de website. Als jouw organisatie al een huisstijl heeft, kun je de kleurcodes aan ons doorgeven (bijvoorbeeld #e7e7e7) zodat het design precies de juiste kleuren krijgt.

Wat als mijn organisatie nog geen huisstijl heeft?

Als je nog helemaal geen huisstijl hebt, kun je ons vertellen welke kleuren je mooi vindt of welk contrast je aan denkt. Wij zullen hiermee aan de slag gaan en je verschillende kleurcombinaties aanbieden die bij jouw organisatie en website passen.

Wat als mijn organisatie nog geen huisstijl heeft?
Hoe kies je de juiste kleur?

De gekozen kleurstaal zal op een onderbewust niveau de aantrekkingskracht van jouw bedrijf en/of website bepalen. Elke kleur heeft een onbewust psychologisch effect, wat bepaalt op welke manier jouw klanten de website interpreteren. Het is belangrijk dat dit gevoel gelijk is aan het gevoel dat je wil uitdragen aan de rest van de wereld.

Onthoud goed dat consumenten producten en diensten altijd kiezen op basis van zowel emotionele als rationele/pragmatische overwegingen.